החרדים הסירו את החרם על אלקטרה מוצרי צריכה

החרם הוטל בשל שותפות של החברה-האחות אלקטרה נדל"ן בשטח ביפו שבו נטען כי מצויים קברים ■ בד"ץ העדה החרדית קיבל את עמדת אלקטרה כי אין לה יכולת לעצור את העבודות

למעלה מחצי שנה אחרי הכרזת חרם החרדים על חברת אלקטרה מוצרי צריכה, הסיר לפני ימים אחדים בד"ץ העדה החרדית את החרם על החברה.

כפי שנחשף "גלובס", בד"ץ העדה החרדית הכריז בתחילת הקיץ חרם על חברת אלקטרה מוצרי צריכה בשל שותפות שהיתה לאלקטרה נדל"ן, החברה-האחות, בפרויקט בניית בית-מלון על שטח "בית-החולים הצרפתי" ברחוב יפת ביפו. החרדים טוענים כי במקום מצויים קברים.

במודעות ענק שנתלו בערים בני-ברק, ירושלים, בית-שמש ומודיעין נכתב אז: "מצייתים לגדולי הדור. לא רוכשים מוצרי אלקטרה, מחללי הקברים ביפו". מעבר להחרמת מוצרי חברת אלקטרה, החרם הדרדר גם לאלימות פיזית כלפי נציגי חברת אלקטרה מוצרי צריכה.

באחד המקרים, טכנאי של אלקטרה שהגיע לשכונת מאה שערים, הותקף פיזית וחולץ בידי משטרת ישראל. במקרה אחר הוצת רכב של אלקטרה בע"מ, חברה-אחות לאלקטרה מוצרי צריכה, וחרדים הפכו רכב אחר של החברה ברמת בית-שמש.

הסרת החרם באה לאחר משא-ומתן ממושך בין הצדדים, שבסופו הצהירה אלקטרה נדל"ן בפני בד"ץ במסמך רשמי כי "לו היתה יודעת כי הפעולות באתר הפרויקט ביפו יגרמו לפגיעה ברגשות הציבור החרדי בשל קיומן של עצמות אדם במקום והחשש לקיומו של בית-קברות, לא היתה נכנסת לפרויקט מלכתחילה".

למעשה קיבל בד"ץ העדה החרדית את עמדתה של אלקטרה, ולפיה אין לה כל יכולת להשפיע על עצם קיומן של העבודות בפרויקט או על ביצוען. החרדים, נזכיר, דרשו כי אלקטרה תדאג להפסקת העבודות.

הבד"ץ גם הוציא מסמך רשמי, בו הוא מציין כי "מאחר שאין לחברת אלקטרה כיום השפעה או אפשרות למנוע את העבודות במתחם ביפו", וכן כי "אחרי שחברת אלקטרה נדל"ן קיבלה על עצמה להיזהר בכל מקום שלא לפגוע בקברים וחתמה על כך, הרי הודעתנו להימנע מקשרי מסחר עם חברת אלקטרה בטלה מעכשיו".