פרנסואה אבוטבול נעצר בחשד כי תכנן לרצוח את ריקו שירזי

ראש ארגון הפשע, פרנסואה אבוטבול "הגדול", חשוד כי תכנן לרצוח את העבריין ריקו שירזי יחד עם בכיר במשפחת הפשע ג'ארושי ■ השבוע נעצר שירזי עצמו בחשד כי תכנן לחסל את אבוטבול

המאבק בין ארגוני הפשיעה עולה מדרגה: העבריין פרנסואה אבוטבול "הגדול" ובכיר ממשפחת הפשע ג'ארושי נעצרו היום (ד') על-ידי המשטרה בחשד כי תכננו לרצוח את העבריין ריקו שירזי, זאת בעקבות הסכסוך בין שני הארגונים - כך דווח בגלי צה"ל.

הסכסוך בין הארגונים נתגלע לאחר מעצרו של העבריין זיאת חאמד מיפו. על-פי החשד, חאמד נפגש עם שירזי ושלום דומרני על מנת לתכנן חיסול של אבוטבול לכאורה. מאוחר יותר התגלה כי חאמד למעשה מקורב לאבוטבול, והוא חשוד כי היה שותף בתכנונים של אבוטבול ושירזי.

במקביל שוחרר היום למעצר-בית ריקו שירזי, שנעצר מוקדם יותר השבוע יחד עם העבריין שלום דומרני בחשד כי השניים תכננו לרצוח את אבוטבול ולאיים עליו כדי שיירד מהארץ. במעמד הארכת מעצרו בבית המשפט אמר שירזי: "אין מתח ביני ובין פרנסואה אבוטבול".

אבוטבול שוחרר מהכלא רק לפני חודש לאחר שריצה עונש של 22 חודשי מאסר בגין תקיפת אשתו. עם שחרורו הודיעה לו המשטרה כי יש חשש לחייו מפני גורמים עברייניים, והתריעו בפניו שכדאי שיעזוב את הארץ תוך חודש ימים מיום שחרורו.

פרנסואה "הגדול" אבוטבול הוא אחיו של אסי אבוטבול ובנו של פליקס אבוטבול, שנרצח בפראג. פרנסואה נחשב לאיש החזק בארגון, ובמשטרה חיפשו לא אחת דרך לשים אותו מאחורי סורג ובריח. לבסוף תלונה של רעייתו נגדו עשתה את העבודה. אבוטבול הוא בעל מועדוני הימורים בנתניה, וידוע כאויבו המושבע של ריקו שירזי.

דומרני, עבריין מוכר, נעצר לפני כשנה וחצי יחד עם 14 מאנשיו לאחר פשיטה של היחידה הארצית למלחמה בפשיעה כלכלית, בחשד שהלבין כספים בהיקף של מיליונים.