תולדות ההמבורגר: סיכוי הקבלה למכללת מקדונלד'ס - 1%

על-פי ממצאי בלומברג, קל יותר להתקבל להרווארד מאשר למכללת ההמבורגרים של מקדונלד'ס בסין, המכשירה את מנהלי העתיד של רשת המזון המהיר

מחפשים השכלה גבוה? עדיף לנסות להתקבל לאוניברסיטת הרווארד מאשר למכללת ההמבורגר של מקדונלד'ס בסין, שכן סיכויי הקבלה בראשונה גבוהים יותר. בסוכנות הידיעות בלומברג מצאו כי בעוד הסיכויים להתקבל להרווארד עומדים על 7% - הסיכויים למכללת מקדונלד'ס עומדים על 1%, כך לפי העיתון של מרכז הלמידה.

המכללה, הממוקמת מחוץ לשנגחאי, מכשירה את מנהלי העתיד של החברה. על הקירות תלויים תמונות של מקדונלד'ס, ובספריית הבניין בן ה-28 קומות אפשר למצוא ספרים כמו "רק הקשב" או "אחריות אישית".

"אני מתרגשת וגאה להיות במכללת ההמבורגרים", אמרה תלמידה במכללה, זהו קסיאבו. על מנת להתקבל למכללה, נאלצה זהו להתחרות מול 43 עובדים של רשת המזון כדי להיבחר להיות סגנית המנהלת של אחד הסניפים. במכללת ההמבורגרים אין שכר לימוד. עם זאת, זה עולה למקדונלד'ס 1,518 דולר להעביר את זהו את הקורס בן ה-5 ימים.

ב-2010 בלבד פתחה רשת המזון המהיר 165 סניפים, והיא מתכננת להמשיך את ההתרחבות.

בשנה שעברה המכללה הכשירה 1,000 עובדים מבין 70 אלף העובדים שהגישו מועמדות בסין. ב-2014 מתוכננים לעבור בשערי המכללה עוד 4,000 תלמידים חדשים.

"מרכז ההכשרה בסין מאפשר לנו לספק הכשרה מהירה יותר לעובדים", אמרה סוזנה לי, מנהלת המרכז.

ב-2010 מכירות המזון המהיר בסין עלו ב-12% ל-60 מיליארד יואן. סניפי מקדונלד'ס מהווים 16% מכלל מסעדות האוכל המהיר במדינה. מכירות מקדונלד'ס בסניפים שפתוחים יותר משנה עלו ב-12.7% ברבעון שהסתיים בספטמבר. עלות מכללת ההמבורגרים נאמד בכ-17.6 מיליון דולר.