נמרוד רינות מכניס את יולי עופר לעסק של קרוב משפחתו

‎‎פרימיום פי.איי.אייץ חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת אייבורי תמורת 16 מיליון שקל ‏‎‎■ אחד מבעלי הרשת הוא בן משפחה רחוק של רינות‏

‎‎אחרי השקעות בנדל"ן במזרח אירופה ובחיפושי נפט וגז בישראל, פולשת חברת פרימיום פיאייאץ של יולי עופר ונמרוד רינות גם לעולם הקמעונאות. אתמול (ד') הודיעה החברה על רכישת חברה לשיווק מחשבים שאחד מצמד בעליה, שי חגי, הוא קרוב משפחה של רינות (נשוי לבת דודה שניה שלו).

אתמול הפתיעה פרימיום כשעדכנה אודות הסכם שחתמה לרכישת השליטה (51%) ברשת שיווק המחשבים אייבורי, בהשקעה של כ-16 מיליון שקל. השקעה זו מתבצעת חודשיים לאחר שפרימיום גייסה כ-20 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח, שיועדה דווקא להרחבת פעילות חיפושי הנפט והגז שלה.

‏מהחברה נמסר כי את מרבית הרכישה היא מתכננת לממן באמצעות הלוואה בנקאית, בעוד שכ-30% מההשקעה צפויה להתבצע מהונה העצמי. השלמת העסקה, הדורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, צפויה עד סוף אפריל.

‏לאחר השלמת הרכישה, תשלם אייבורי לפרימיום 500 אלף שקל בשנה עבור שירותי ניהול, ומיליון שקל נוספים כשכר לצמד הבעלים הנוכחי, אייל דרוקמן ושי חגי. פרימיום תמנה יו"ר לאייבורי, וכן מחצית מחברי הדירקטוריון.

בפרימיום התייחסו לעניין הקרבה המשפחתית של רינות לאחד מבעלי החברה הנרכשת, והסבירו כי למרות שמדובר בקרבה רחוקה, שאיננה נכללת בגדר ההגדרה של "קרוב" בחוק ולכן אינה מצריכה דיווח, החליטה החברה לציין זאת בדו"ח, למען שקיפות מלאה.

‏‎‎פוטנציאל צמיחה משמעותי

‏אייבורי נוסדה ב-1991, וכיום יש לה 16 סניפים ברחבי הארץ, בהם היא משווקת מחשבים נייחים, ניידים, אלקטרוניקה בידורית, אביזרי עזר וחומרה למחשבים ולאלקטרוניקה בידורית.

‏מהנתונים הכספיים שצירפה פרימיום להודעה עולה כי הכנסותיה של אייבורי ב-11 החודשים הראשונים של 2010 הגיעו לכ-298 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 7.5 מיליון שקל. זאת לעומת הכנסות של כ-380.5 מיליון שקל ורווח תפעולי של 5.5 מיליון שקל בסיכום 2009 כולה. סך התחייבויותיה של אייבורי עמד בסוף נובמבר 2010 על 52.4 מיליון שקל, לצד נכסים של קרוב ל-63 מיליון שקל.

‏ההחלטה על רכישת אייבורי התקבלה בפרימיום כחלק מהתוכניות להפוך אותה לחברת החזקות עם פעילות קמעונאות וסחר משמעותית, ובניסיון להקים זרוע פעילות שתספק לה תזרים מזומנים על בסיס שוטף, שלא כמו הפעילויות הנוכחיות שיש לה.

‏בפרימיום מעריכים כי לאייבורי פוטנציאל צמיחה משמעותי, ומקווים כי יוכלו להעלות אותה מדרגה עם הרחבת מספר הסניפים שלה והפעילויות שלה. בפרימיום מציינים כי הבדיקות שביצעו טרם החתימה על ההסכם העלו כי אייבורי היא חברה רווחית ומסודרת, והיא נרכשת לפי מכפילים נמוכים ביחס לרשתות קמעונאיות.

פרימיום פועלת כיום בעיקר בתחום הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה באמצעות סנטראל יורופיאן (‏CEE‏), בתחום המלונאות באמצעות חברת אינוונטק. בספטמבר האחרון היא החליטה להיכנס לפעילות חיפושי הנפט והגז והקימה את יולי חיפושי נפט.

‏שווי השוק של החברה 82 מיליון שקל, כשההון העצמי שלה מסתכם ב-8 מיליון שקל בלבד, לאחר הפסד של 57 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2009. יולי עופר מחזיק כ-45% ממניות החברה, ונמרוד רינות, המשמש כיו"ר, בכ-17% מהמניות. ‏‎‎