ריצ'רד ראסל שוב מפציץ: הדולר ייפול - ואחריו שוק המניות

ראסל, שממליץ כבר חודשים לצאת משוקי המניות שהולכים להתפרק, מעביר את הפוקוס לדולר: "לפי התנועות של המסחר העולמי בדולר - מתי שהיסודות מתפוררים, המפולת לא רחוקה"

גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל ממליץ כבר חודשים רבים למנויי הניוזלטר שלו לצאת משוקי המניות שהולכים להתפרק, ולהעביר את כל ההשקעות לזהב. ועכשיו, באופן מפתיע ודווקא כששוקי המניות בוול סטריט שוברים שיאים, ראסל צופה את הסוף מתקרב ומעביר את הפוקוס לדולר.

"הדולר איבד כל יציבות והוא הולך להתרסק - ואחריו גם שוקי המניות", כותב ריצ'רד ראסל בניוזלטר האחרון שלו ("Dow Theory Letters"). "לפי התנועות של המסחר העולמי בדולר, המפולת קרובה", לדבריו.

ראסל אומר כי הדולר איבד את ההגדרה שלו לפיה הוא מתומחר - "פעם מחירו היה מושווה לזהב ולכסף או לפי שער חליפין אחר, אבל כיום עלינו להתייחס אליו ככסף שמוכתב ע"י ממשלות ובייחוד ממשלת ארה"ב שמציפה את השווקים במזומנים והופכת את הדולר ללא רלוונטי", טוען ראסל.

ראסל משווה את הדולר ליסודות של בניין - "מתי שהיסודות מתפוררים, המפולת לא רחוקה", הוא אומר, וקורא למנוייו לצאת "לכל הרוחות" מההחזקה בדולר. ראסל מציע במקום זאת לעבור להחזקה בזהב, שלדבריו מהווה יסוד בסיס איתן.