האם יש שינוי ברשימת המניות המומלצות של הבנקים?

גם בפועלים וגם בלאומי מזהירים מירידות שערים בטווח הקצר על רקע מימושי רווחים ■ ומה אומרים בלאומי על שוק האג"ח?

כלכלני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, ממשיכים לדבוק בדעה כי גם שנת 2011 תהיה חיובית בבורסה של תל אביב. עם זאת, גם בפועלים וגם בלאומי מזהירים מירידות שערים בטווח הקצר על רקע מימושי רווחים.

בבנק הפועלים מציינים כי "בשקלול הגורמים השונים המשפיעים על שוק המניות המקומי, אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק זה בראיה ארוכת טווח. שוקי העולם נהנו בחודשים האחרונים ממגמה חיובית, הן בשל "ראלי סוף השנה", אך גם מהתחזקות ההערכות בנוגע להתאוששות כלכלת ארה"ב".

במישור המקומי, אומרים בפועלים, הכלכלה הישראלית נראית מצויין, עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה (4.5% ב-2010, על פי אומדני הלמ"ס) ושוק העבודה. שיפור בתוצאות החברות, הערכה שמתחזקת עם פרסום סקר החברות של בנק ישראל השבוע, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים אף הם תמיכה לשוק המניות.

לצד התמיכה הכלכלית, סבורים בפועלים כי שוק המניות נהנה מתמיכה גם מהתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, אשר מעלות את קרנן של המניות במשוואה של סיכון/סיכוי בהשוואה לאפיקים האלטרנטיביים. עם זאת, בטווח הקצר ייתכנו מימושי רווחים בבורסה לאחר גל העליות האחרון, אשר הביא את מדדי המניות הכבדות לרמות שיא חדשות.

חרף זאת, "בסיכומה של 2011, תרשם תשואה עודפת בשוק המניות המקומי על פני חלופות ההשקעה הסולידיות. בשל הערכתנו, כי השונות בין המניות השונות תגבר בראיה עתידית, אנו מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים. בחלוקה ענפית, אנו רואים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, וחברות הפועלות בענפים הבסיסיים, כגון פרמצבטיקה ודשנים. בפועלים חוזרים על רשימת המניות המומלצות שלהם, הכוללת בין השאר את בזק , טבע , פז , גזית גלוב , שופרסל , החברה לישראל, כיל , אידיבי אחזקות, דלק רכב , גולף, נייס ועוד", אומרים בפועלים.

לאומי: המגמה החיובית תימשך השנה

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירת סוף השבוע שלהם כי מחירי השיא בהן נסחרות כיום מניות רבות עלול להביא למימושי רווחים בטווח הקצר, כאשר פרסום דוחות כספיים בהתאם לציפיות עלול להיות הטריגר לכך. במבט ל-2011, המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה, אך נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר. התפתחויות שליליות מעבר לים, בדגש על אירופה, מהוות סיכון להתממשות הצפי האמור.

לגבי שוק האג"ח אומרים בלאומי כי ההיצע הנמוך הקיים בשוק, תכנית הגיוסים הנמוכה של האוצר והצפי לתוואי עליות ריבית ארוך ומתון ימשיכו לתמוך בתשואות הנמוכות באפיק הממשלתי בטווח הקצר. בנוסף, התשואה השוטפת הנמוכה המתקבלת באפיק הממשלתי הקצר תומכת בהמשך בהשקעה במח"מ בינוני. כמו כן, הסיכון הכרוך כיום בהשקעה באגרות חוב קונצרניות במח"מ ארוך גבוה, ועל כן יש להעדיף נטילת סיכון מנפיק תוך הקטנת סיכון מח"מ באמצעות השקעה באגרות חוב מדורגות בעלות מח"מ קצר-בינוני.