כחלון לא מוותר: ביטול קנסות היציאה ייכנס לתוקף בפברואר

ביטול הקנסות יחול גם על מנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, וגם הם יוכלו לעבור מחברה לחברה בתשלום סמלי: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו בהתחייבות

שר התקשורת, משה כחלון, לא עושה הנחות לחברות הסלולר. החל מ-1 בפברואר 2011 יבוטלו קנסות היציאה גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, וגם הם יוכלו לעבור מחברה לחברה באותה המתכונת של תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם בעל הרישיון שלו.

זאת, לאחר שחברות הסלולר הגישו בקשה לכחלון שבה הן דרשו מהשר לדחות את מועד החלת החוק - אולם השר השיב בשלילה לבקשה זו.

כזכור, בתחילת השנה נכנס לתוקף החוק האוסר על חברות הסלולר להכניס מרכיב של קנסות יציאה בהסכמים החדשים שלהן עם מנויים. משמעות החוק היא שהחברות תוכלנה לגבות אך ורק תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות - 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם בעל הרישיון שלו.

כמו כן, ייאסר על החברות לפרוע באופן מיידי את התשלומים שנותרו למנוי עבור המכשיר. בכך תחויבנה החברות לאפשר למנוי שביקש לעזוב את החברה לפרוע את התשלומים שנותרו לו באמצעות עסקת אשראי בתשלומים - ולא בדרך של פירעון מיידי, דבר המהווה חסם מעבר משמעותי בין החברות.

לדברי כחלון, המהלך יביא להקלה מיידית של הנטל על הצרכן, דבר שיתבטא בחיסכון כספי משמעותי עבור כל לקוח ולקוח.

כמו כן, במשרד התקשורת מציינים כי קנסות היציאה היוו עד עתה חסם מעבר משמעותי בין החברות, שפגע בתחרות ובצרכנים הפרטיים. על כן הסרת קנסות היציאה תאפשר לצרכן את החופש לעבור מחברה אחת לשנייה ללא חשש.