מטיפה מוסר? איראן למצרים: "לא לנהוג באלימות"

הרפובליקה האיסלמית של אירן מעדיפה להתעלם מהפגנות הענק שהתרחשו שם לפני כשנה וחצי ודוכאו באלימות קשה ■ "אירן מצפה מההנהגה המצרית להיות קשובה לקול העם המוסלמי"

איראן, יריבתה הגדולה של מצרים, עוקבת מקרוב אחר ההפגנות, הדחת הממשלה והמחאה הקשה נגד הנשיא חוסני מובארק במדינה. דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפארסט, קורא היום למנהיגי מצרים להיענות "לדרישותיו המוצדקות" של העם המצרי.

"איראן מצפה מההנהגה המצרית להיות קשובה לקול העם המוסלמי, להגיב לדרישותיו המוצדקות ולהימנע מהתנהגות אלימה של כוחות הביטחון והמשטרה כנגד גל המודעות האסלאמי שהתפשט במדינה", כך אמר מהמנפארסט לפי דיווח של סוכנות הידיעות האירנית "פרס טי.וי".

הדובר הדגיש שוב את החשיבות שמייחסת טהרן למימוש דרישות הציבור המצרי והוסיף, "איראן רואה את ההפגנות של העם המוסלמי בארץ הזו כתנועה שוחרת-צדק". הוא סיכם ואמר כי הרפובליקה האסלאמית של אירן, "עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות במצרים".

רק לפני שנה וחצי התרחשו באיראן הפגנות דומות של צעירים ותומכי האופוזיציה במדינה, במה שזכה לכינוי "המהפכה הירוקה". זאת למרות שהמהלך נכשל ולבסוף משטרו של אחמדינג'אד נותר על כנו. השלטונות של משמרות המהפכה נהגו אז ביד קשה ביותר כלפי המפגינים והותירו הרוגים ופצועים רבים.