הבעלות על נמל תל-אביב נחלקת כיום בין שלוש חברות: החלק הצפוני בידי חברת אתרים, שבבעלות עיריית תל-אביב (50%) ומשרד התיירות (50%), החלק המזרחי בידי החברה לפיתוח תל-אביב, הנמצאת בבעלות הסוכנות היהודית וקק"ל ובעלי מניות פרטיים, והחלק המערבי שמוחזק בידי חברת אוצר מפעלי ים (אמי), אשר בבעלות משרד התחבורה, עיריית תל-אביב ובעלי מניות פרטיים.
על פי טיוטת הסכם שהגיע לידי "גלובס", שיכולה להסביר את פרישתו של פורת-פרנקל, תרכוש חברת אתרים בפברואר את החברה לפיתוח תל-אביב, במהלך שיצמצם את הבעלויות על שטח הנמל.
החברה לפיתוח ת"א הוקמה בשנת 1937 ביוזמת מאיר דיזנגוף, ישראל רוקח וחיים נחמן ביאליק וקיבלה שטחים מהנמל. ב-1973 הקים שר האוצר דאז, פנחס ספיר, את חברת אתרים והפקיע לטובתה קרקעות מהנמל. כיום עובדים בחברה 7 שכירים. הכנסותיה במחצית הראשונה של 2010 הגיעו ל- 4.3 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-1.9 מיליון.
בעסקה המתגבשת תשלם אתרים לחברה לפיתוח 8.5 מיליון דולר. בעוד 13 שנה, תתבצע הערכה נוספת של הנכס. המחיר יעודכן וההפרש ישולם לצד המתאים, אם יימצא שערכו עלה או ירד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.