"קרנות הגידור עשו סיבוב מהיר, נחזור למגמה חיובית"

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות: "זו שנה שלישית של נשיאות בארה"ב ובשנה הזו הנשיא כמעט תמיד עושה דברים חיוביים בכלכלה כדי להכין את עצמו לבחירות נוספות"

השווקים, בארץ ובעולם, עוברים טלטלה בימים האחרונים על רקע המהומות הבלתי נגמרות במצרים והחשש שהן יגלשו למדינות נוספות במזרח התיכון, כמו ערב הסעודית שלה יש השפעה הרבה יותר גדולה על המשק העולמי.

בשיחה עם "גלובס" אומר בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, כי "מהנסיון של שנים רבות אני מגיע למסקנה שאירועים כאלה משפיעים על השווקים שלושה-ארבעה ימים, אחר כך אנשים מתרגלים למצב ורואים שהשד לא נורא כל כך. בוחנים גם את האופציות ורואים שסוף העולם לא מגיע".

"הבעייה הגדולה במצרים לדעתי היא השליטה על תעלת סואץ. אבל, כל המלחמה של העניים והמסכנים שם היא לשפר את רמת החיים הבסיסית שלהם ולכן אם יסגרו את התעלה זה יהיה כמו לירות לעצמם ברגל ולכן להערכתי אף אחד לא יעשה את זה. העולם גם לא ייתן להם".

- יש את הפחד שהמהומות יתפשטו למדינות אחרות באיזור.

"נכון. תמיד את המשקיעים הפחדנים הפרמננטים שכל דבר מפחיד אותם עד מוות וזה משפיע על מחירי הסחורות. אלה תמיד פועלים בהתחלה, בחפזון, ועליהם תופסים טרמפ קרנות הגידור שרוצים לעשות סיבוב מהיר. כמובן שאחרי כמה ימים שהעניינים נרגעים, המחירים חוזרים חזרה למצב נורמלי כמעט כמו שהיה".

"גם הפחד שזה יתפשט למדינות אחרות הוא מוגזם. הכי משפיעה על ישראל זו ירדן ושם יש להם נסיון ארוך טווח עם דברים כאלה. רמת החיים שם הרבה יותר גבוהה ולכן הסיכוי שיהיו שם מהומות הוא נמוך. בערב הסעודית המצב באמת טוב, הנפט זול, מסים נמוכים מאוד, הכל כמעט חינם שם אז אין כמעט סיכוי שמישהו ינסה לערער את זה".

- אז מה אתה מעריך הולך לקרות בחודשים הקרובים בשווקים?

"ייתכן שהשוק ימשיך לרדת גם היום או מחר, אבל אם לא תהיה תפנית מאוד שלילית, אני מאמין שכבר בימים הקרובים נחזור לשוק חיובי. האירועים האלה לא משפיעים על הכלכלה העולמית לאורך זמן".

- אז בסך הכל גם שנת 2011 תהיה חיובית?

"זו שנה שלישית של נשיאות בארה"ב. בשנה הזו הנשיא כמעט תמיד עושה דברים חיוביים בכלכלה כדי להכין את עצמו לבחירות נוספות, וזו שנה שבאופן מסורתי הבורסות עולות בוול סטריט וזה יסחוב למעלה את כל העולם וגם את ישראל".