רשמית: הסכם קיבוצי לסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה

ההסכם מבטיח לכ-1,300 המנחים ורכזי ההוראה תוספת שכר ממוצעת של 24%, רצף העסקה, קרן השתלמות מהיום הראשון ומנגנון שיחייב היוועצות עם הוועד לפני פיטורים

כשבועיים לאחר שבית הדין הארצי לעבודה דחה את עתירת ההסתדרות, והכיר בארגון המתחרה "כוח לעובדים" כמי שמייצג באופן חוקי את חברי הסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה (או"פ), חתמו היום (ב') נציגי הארגון וראשי הנהלת האו"פ על הסכם קיבוצי באופן רשמי.

ההסכם מבטיח לכ-1,300 המנחים ורכזי ההוראה תוספת שכר ממוצעת של 24%, רצף העסקה, קרן השתלמות מהיום הראשון ומנגנון שיחייב היוועצות עם הוועד לפני פיטורים. תוקף ההסכם הוא עד 2014, כאשר בתקופה זו מחויבים הצדדים לשקט תעשייתי.

"כוח לעובדים רושם עוד הישג משמעותי, במהלך בנייתו כאלטרנטיבת התאגדות-מקצועית דמוקרטית להסתדרות הכללית, וכגורם המנגיש את זכות ההתאגדות ליותר ויותר עובדים בישראל", אמר היום אחד ממייסדי כוח לעובדים, עו"ד איתי סבירסקי.

על השאלה האם היא יכולה להפריך היום את הטענות שלפיהן כוח לעובדים הוא ארגון קומוניסטי ואף מיליטנטי אמרה ל"גלובס" נשיאת האו"פ, פרופ' חגית מסר-ירון: "אני מסתכלת על השורה התחתונה בלבד, וזה שיש לנו הסכם טוב. באופן עקבי לא עניינה אותי זהות הארגון, אלא התוכן. עובדה שבהתחלה אמרו שאני בעד ההסתדרות, ועכשיו אומרים שאני בעד כוח לעובדים". לדבריה, את אותה תשובה ממש מסרה לגורמים השונים שניסו להתריע בפניה שלא לחתום עם כוח לעובדים, ולמשוך את הזמן כך שבסופו של דבר ההסתדרות היא שתחתום בשם העובדים.