מניית היום: נכנסת לתחום הגז והנפט - ומזנקת ב-7%

ארקו החזקות דיווחה רק שלשום כי היא בוחנת כניסה לתחום - והיום בדיווח לבורסה היא מקיימת ■ חתמה על נייר עקרונות בלתי מחייב עם חברה זרה אמריקנית העוסקת בתחום

הבטיחה שלשום, והיום (ג') מקיימת: ארקו החזקות שבשליטת אריק קוטלר הודיעה היום לבורסה כי חתמה על הסכם עקרונות בלתי מחייב עם חברה זרה הרשומה בארה"ב, העוסקת בתחום חיפושי הגז והנפט.

במסגרת ההסכם, בוחנת החברה אפשרות להעמיד, בשלב הראשון, לחברה הבת של החברה הזרה הלוואה בסך של עד 2 מיליון דולר לתקופה של שנה, הנושאת ריבית של 8% צמודה למדד בארה"ב ואשר תהא מובטחת בבטוחות שיועמדו על ידי החברה הבת, וכן העמדת סכום נוסף של עד 3 מיליון דולר, באותם תנאים, אם וככל שתידרש הלוואה נוספת לצורך ביצוע בדיקות וקידוחים על ידי החברה הבת בהתאם לרישיונות הנמצאים בבעלותה.

נזכיר כי שלשום דיווחה החברה לבורסה כי דירקטוריון החברה החליט לבחון את כניסתה לתחום הגז והנפט.

בהתאם לנייר העקרונות הבלתי מחייב, החברה תבצע עד ולא יאוחר מיום 22 בפברואר 2011 בדיקות נאותות בקשר לחברה הבת ולפעילותה, כאשר ביצוע והשלמת העסקה כפופים, בין היתר, להשלמת בדיקות הנאותות לשביעות רצונה של החברה, לאישור האורגנים המוסמכים של החברה ועריכתם של הסכמים מחייבים בין הצדדים.

החברה מתריעה כי נכון למועד דיווח מיידי זה, אין ביכולתה להעריך את סיכויי התגבשות העסקה.

עוד מדווחת החברה כי תפעל בתוך 9 חודשים ממועד החתימה על הסכם מחייב, ובמידה ובמהלך תקופה זו יושקע על ידי החברה הסכום של 5 מיליון דולר, בתוך 18 חודשים ממועד החתימה על הסכם מחייב, להנפקת ניירות הערך של החברה הבת בישראל או להעברת הפעילות של החברה הבת לתוך חברה ציבורית קיימת.

במסגרת נייר העקרונות הבלתי מחייב, התחייבה החברה להפקיד, בתוך 3 ימים לאחר החתימה על נייר העקרונות הבלתי מחייב, סך של 100 אלף דולר כפקדון, אשר יוחזר לחברה מיד עם דרישתה הראשונה, במידה ותחליט החברה בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי שלא להשלים את העסקה.