הפנים מאחורי המותג "מיס גיישה" קובעות: "שאנל היא האלוהים שלנו"

מורן מדר ואורית שלי, העומדות מאחורי המותג מלא השיק האירופי, מתעקשות לייצר לנשים הישראליות גן עדן של סטייל וטוענות שגם בניו יורק חסר שיק אירופי

כשנכנסים לחנות הקטנטנה של מיס גיישה הריאות מתמלאות בניחוח פריזאי. כל בוקר מגיעה לבוטיק הקטן תופרת שעולה במדרגות העץ הלבנות לסטודיו שבקומה השנייה ועומלת על תיקונים ותיפורים של הלקוחות הקבועות.

על הקולבים השחורים תלויות בשתי שורות עמוסות, שמלות משי נוטפות נשיות בוורוד עתיק, שמלות שחורות עם ווליום עצום של בד באזור הזרועות, שמלות צ'רלסטון חינניות מעוטרות בפייטים בצבע צדף ובפנינים מיובאות. מכנסיים לא תמצאו כאן, אבל בכול הקשור לחולצות משי, שמלות מכול הסוגים וחצאיות נשיות, מדובר בגן עדן של סטייל.

מאחורי "מיס גיישה" עומדות מורן מדר ואורית שלי, חברות ילדות מהעיירה הציורית רמלה, שהחליטו בגיל 27 שהגיע הזמן לצבוע את האופנה בארץ בגוונים אירופיים. מדר: "אנחנו עובדות רק עם בדים מאירופה", היא מסבירה ובמקביל מלטפת שמלת מיני בצבע מנטה בהיר עם פפיון ענק באזור המחשוף, מדר: "בארץ יש בדים מקסימים אבל הסיכוי שתמצאי אצל מעצב אחר את אותו הבד גבוה ואנחנו לא מוכנות לקחת את הסיכון הזה. אנחנו מאוד מקפידות על ייחודיות. לעולם לא נתפור יותר מעשר יחידות לדגם וכל השמלות שלנו ממוספרות כך שהלקוחות יכולות לוודא את זה".

מייצרות אלטרנטיבה

לצד שמלות מקסי נשפכות עם מחשופי גב מפתים שנגמרים באזור הישבן, אפשר למצוא אצל הגיישות מחטבים וגרביונים וכמובן נעלי עקב שמא רחמנא ניצלן אחת הלקוחות תמדוד שמלת קטיפה מפתה עם נעלי סניקרס שטוחות.

שלי: "אנחנו רוצות להחדיר את הרעיון שלא רק לחתונות אפשר להתלבש בסטייל. אנחנו רוצות שגם נשים בארץ, כמו באירופה, ייהנו ללבוש חולצות משי וחצאיות סיגר. הנשים הישראליות מלאות בשיק אבל הנורמות שהתקבעו כאן גורמות להן לחשוב שכל מה שהן לובשות מעבר לג'ינס וטי שירט הוא מוגזם. אנחנו כאן כדי לתת להן אלטרנטיבה".

מדר: "שתינו מכורות לאופנה צרפתית ושאנל היא האלוהים שלנו. אני מתעקשת לעשן עם פומית גם בברים הכי סליזיים בת"א, אני לא מוכנה לוותר על הסטייל שלי".

מדר ושלי, חולקות ביניהן את התפקידים באופן מאוד ברור: מדר אמונה על הצד העסקי ושלי על הצד העיצובי. הסינרגיה ביניהן מעוררת קנאה, כל אחת יודעת את מקומה ומשלימה את השנייה בדיוק בנקודות החולשה שלה.

בנוסף לבוטיק שנפתח לפני מספר חודשים בת"א, הן משווקות ל-30 חנויות בארץ מספר דגמים מצומצם וחולמות על חנות בניו יורק, כי גם שם חסר קצת סטייל אירופאי.

כתובת: בעלי מלאכה 12 ת"א. טווח מחירים: 350-2,500 שקל