נדחתה בקשת מירס: מוסט וגולן ישתתפו במכרז הסלולר

השופט יהודה זפט דחה על הסף את טענות מירס, ואיפשר לגולן ומוסט להוביל את הקבוצה הצרפתית במכרז הסלולר ■ "המידע שיש בידי מוסט וגולן לא נופל תחת ההגדרה של סוד מסחרי"

‎‎שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודה זפט, דחה על הסף את בקשתה של חברת מירס למנוע ממיכאל גולן ומאורן מוסט להתמודד במכרז למפעיל סלולרי נוסף.

השופט זפט קבע כי מאזן הנוחות מחייב שלא להיענות לבקשתה של מירס, על רקע ההתמהמהות שלה בהגשת הבקשה; ועל רקע העובדה שהמידע שיש בידי מוסט וגולן לא נופל תחת ההגדרה של סוד מסחרי שמעניק להם יתרון בהתמודדות, אלא הוא מידע כללי בעיקרו על ניתוח השוק.

בנוסף לכך, נקבע, הנזק שייגרם לקבוצת מוסט-גולן אם תימנע מהם הזכות להתמודד הוא אדיר בהשוואה לנזק שכלל לא הוכח כי ייגרם למירס, ולכן אין מקום למנוע מהם להתמודד.

‏ההחלטה של זפט מסירה עננה כבדה מעל הקבוצה הצרפתית שמוביל גולן ביחד עם גזבייה ניאל ומשפחת‏ פריינטה, ושאותה מנהל אורן מוסט, במסגרת ההתמודדות במכרז התדרים שפרסם משרד התקשורת.

כזכור, מירס טענה כי ההתמודדות של גולן ומוסט פוגעת בסודותיה המסחריים, על רקע העובדה שמוסט היה יועץ שיווקי למירס; וגולן היה יד-ימינו של פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT ובמירס.

‏זפט כותב בהחלטתו כי מירס לא הצליחה להוכיח כי בידי מוסט וכולן יש סודות מסחריים שבגינם צריך למנוע מהם להתמודד במכרז, משום שכדי שמידע ייחשב לסוד מסחרי הוא צריך להיות מידע שבעליו מגן עליו, ואילו במקרה זה הוא נמסר לגולן. בנוסף, חלק מהמסמכים הועברו לבתו של אורן מוסט לצורך עבודה שכתבה לבית-הספר.

בית המשפט קיבל במלואה את גירסתו של מוסט, שלפיה לא קיבל שום מידע סודי ממירס; ואת גירסתו של גולן, שלפיה לא היתה לו מעורבות של ממש בחברה.

‏זפט כותב עוד כי מדובר במכרז שבעיקרו מבוסס על גובה ההצעה הכספית שיציעו המתמודדים, ולכן אין ערובה שמירס לא תוכל לזכות, והסודות המסחריים כביכול שיש בידי מוסט וגולן לא ישפיעו על גובה ההצעה הכספית שתוגש.

ממירס נמסר בתגובה: ‏"חברת מירס תקשורת מכבדת את החלטת בית המשפט, אך עם זאת, מעבר להיבט החוקי בעניין, מירס סבורה כי הופרו אמות-מידה בסיסיות של מוסריות, אמון ואתיקה מקצועית בכל הנוגע להתנהלות של גולן ומוסט. אנו מקווים כי הפרסום שניתן בעניין זה יגרום לשניים לחשוב שבעתיים טרם שימוש בחומרים הסודיים שאליהם נחשפו במהלך עבודתם עם חברת מירס על מכרז הסלולר".

מירס חויבה בשכר-טרחת עורכי דין בסכום של 50 אלף שקל.

את גולן ומוסט ייצגו עורכי הדין‏ איל רוזובסקי, דן סלע ותמיר כהנוב ממשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי צפריר טולידאנו ושות', ואת מירס ייצגו עורכי הדין יואב אסטרייכר, מיה כהנוב ומור ברגנר.

עיקרי ההחלטה של בית המשפט

‏* המידע שיש בידי מוסט וגולן לא נופל תחת ההגדרה של סוד מסחרי.

* לקבוצתם ייגרם נזק אדיר אם לא יותר להם להשתתף במכרז.

* לא הוכח כי ייגרם כל נזק למירס אם קבוצת גולן-מוסט תשתתף במכרז.

‏* מירס השתהתה בהגשת הבקשה באופן המצדיק את דחייתה.

* המכרז מבוסס בעיקר על ההצעה הכספית שתוגש, ולא על סודות מסחריים כלשהם.