"ה-S&P 500 ייפול 20% עד אפריל - היערכו למכירת חיסול"

כך אומר בוב ג'נג'ואה, אסטרטג השקעות ראשי בנומרה הולדינג'ס, שצפה את הנפילות בשווקים ב-2008 ■ המדד עשוי לטפס ל-1,350 נק' ואז לצנוח מתחת ל-1,000 במארס-אפריל

"ה-S&P 500 יעלה ב-5% ואז ייצנח ב-20% עד חודש אפריל - היערכו למכירת חיסול של מניות", כך אומר בוב ג'נג'ואה (Bob Janjuah), אסטרטג השקעות ראשי בבית ההשקעות נומורה הולדינג'ס שבלונדון. ג'נג'ואה מייחס את ההערכה שלו להאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב ובשווקים המתעוררים.

ג'נג'ואה, נזכיר, צפה את הנפילה בשווקים ב-2008 כתוצאה משלושה תהליכים שהוא העריך שיקרו בו זמנית. העמקת משבר האשראי, התגברות האינפלציה ומצב של פאניקה ושיתוק אצל הבנקים המרכזיים שלא יגיבו בזמן - מה שאכן התרחש.

ה-S&P סגר אתמול ברמה של 1,286 נקודות, ולהערכת ג'נג'ואה הוא עשוי לטפס ל-1,350 נק' ואז ליפול מתחת ל-1,000 נקודות סביב החודשים מארס-אפריל. ג'נג'ואה סבור כי מאמצי ה'פד' לדחוף את הכלכלה (תוכנית ההקלה הכמותית QE2), נכשלו בשיפור הכלכלה הריאלית, ועליית מחירי הסחורות וההוצאות ההוניות וכן סביבת ההשקעות בסין - יובילו לירידה בייצוא האמריקני ויפגעו קשות בצמיחה.

"טכנית, אני ממליץ להיכנס לפוזיציה לקראת מכירת חיסול כללית במניות", אומר ג'נג'ואה. "יש חשש גם להאטה רב-שנתית בצמיחה בארה"ב, שתתודלק ע"י האטה בצמיחה בשווקים המתעוררים - היערכו לזה", הוא ממליץ.