"פרטנר רשאית לנתק קווי טלפון שלא השתמשו בהם 13 חודשים"

כך קבעה השופטת מיכל אגמון-גונן, שדחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד פרטנר בטענה כי החברה מעבירה קווי ביגטוק "רדומים" למנויים אחרים, וקבעה כי תנאי ההסכם מאשרים זאת

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מיכל אגמון-גונן, קבעה השבוע כי חברת הסלולר פרטנר רשאית לנתק קווים של מנויים שלא השתמשו בקו במשך תקופה של 13 חודשים ולהעביר אותם למנויים חדשים. ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה ייצוגית נגד פרטנר בנושא זה.

לטענת התובעים, פרטנר נוהגת לנתק קווים של מנויים במסלול הביגטוק (מסלול המאפשר שימוש ברשת הסלולרית תמורת תשלום מראש), אשר לא היו בשימוש במשך 13 חודשים.

התובעים טענו כי פרטנר אינה מסתפקת בניתוק המנויים מהרשת, אלא אף מעבירה את קווי המנוי שהתפנו למנויים אחרים.

בכתב התביעה נטען כי התנהלותה של פרטנר בעניין זה מנוגדת לרישיון שקיבלה ממשרד התקשורת, הקובע כי "לא יופסק ולא ינותק שירות למנוי... אלא לאחר שבעל הרישיון נתן למנוי הודעה מוקדמת בכתב 10 ימים לפחות לפני מועד ההפסקה או הניתוק הצפוי".

פרטנר טענה בפני בית המשפט, באמצעות עורכי הדין ירון רייטר ודנה אמיר ממשרד עמר, רייטר, ז'אן, שגיא, כהן ושות', כי תנאי ההסכם בינה ובין משתמשי מסלול ביגטוק קובעים במפורש כי א- שימוש בקו לתקופה רצופה של 13 חודשים יביא לניתוקו.

בנוסף טענה פרטנר כי קווים נטושים אלה יוצרים עומס רב על המערכת, ולכן לאחר שווידאה כי מדובר בקו שננטש לחלוטין, היא מנתקת את הקו.

"ההיגיון הפשוט מוביל למסקנה כי אדם שלא עשה שימוש בקו במשך תקופה של 13 חודשים איבד בו עניין", נכתב בכתב התשובה של פרטנר.

בית המשפט, כאמור, קיבל את טענת פרטנר ודחה את התביעה.