קמפיין של המשרד להגנת הסביבה: המעיטו ברכישת מזון

ממחקר חדש של המשרד עולה כי משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מדי חודש מוצרי מזון בשווי של כ-350 שקל ■ 89% מהנשאלים הודו כי הם קונים יותר מזון ממה שהם צורכים

קמפיין טלוויזיוני נרחב שיושק הערב (ד'), בכיכובו של טל פרידמן, קורא לצרכנים להימנע מרכישת מזון מיותר וינסה לעודד צריכה אחראית של מזון.

מאחורי הקמפיין עומד המשרד להגנת הסביבה, אשר ערך סקר בנוגע להרגלי צריכה של מוצרי מזון בישראל - וגילה כי משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מדי חודש מוצרי מזון בשווי של כ-350 שקל.

המחקר הוא חלק מקמפיין הסברתי רחב היקף בנושא "מתחילים לחשוב ירוק", המציג לראשונה את הקשר בין סביבה לכלכלה.

המחקר, שנערך על-ידי מכון "כלים שלובים" בדצמבר האחרון, בדק את הרגלי הצריכה ותופעת קניית היתר של מוצרי מזון בקרב משפחות בישראל, והתמקד בסיבות המרכזיות בגללן מושלך מזון לפח: קניית יתר של מזון, שכחה של המזון במקרר עד קלקול או תפוגת תוקף, קנייה בדחף רגעי ומזון לא טעים.

89% מהנשאלים הודו במסגרת המחקר כי הם זורקים מזון לפח כיוון שהם קונים יותר ממה שהם צורכים; 41% מהנשאלים ציינו כי הם קונים מזון בגלל דחף של רגע וזורקים אותו אחר-כך לפח כי הוא אינו טעים.

אחת המסקנות שעולות מהמחקר היא שהשלכת מזון לפח היא תולדה של תרבות הצריכה הקיימת המעודדת לקניית יתר.

באשר לאחסון לא נכון של מזון, נתוני המשרד מצביעים כי 30% מהפסולת העירונית בישראל, שהם כ-1.5 מיליון טון בשנה, היא פסולת מזון, הנוצרת בין השאר גם מאחסון מזון בצורה לא נכונה.

עוד עולה מהמחקר כי 88% מהמשיבים מייחסים חשיבות לקיומו של קמפיין הסברה נגד צריכת יתר, המלמד את הציבור לא לקנות יותר ממה שצריכים.