בכירי אשבל טכנולוגיות נאשמים ברישום כוזב בהיקף 100 מיליון שקל

מתוך כתב האישום: "במהלך פעילות החברה נהגו יוסף שחם ונאוה אנוש להעביר לרואה החשבון שלהם את הנתונים הכוזבים על פעילות החברה מתוך מערכת החשבונות הכוזבת"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד מנהל חברת אשבל טכנולוגיות יוסף שחם ומנהלת הכספים של החברה נאוה אנוש, בגין ביצוע עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד בהיקף של כ-100 מיליון שקל. בנוסף, מואשמים שחם ואנוש, בני-זוג בחייהם האישיים, בביצוע עבירות מירמה וזיוף כלפי רשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על-פי כתב האישום, בין השנים 2000-2008, וכדי לבצע את מעשי המירמה והזיוף, הכינו אנוש ושחם מערכת הנהלת חשבונות אחת במשרדי חברת אשבל, ומערכת הנהלת חשבונות מקבילה ונוספת במחשבו האישי של שחם, כאשר במערכת החשבונות הכוזבת שינו הנאשמים אלפי דיווחים אודות הכנסות החברה, הוצאותיה, ונתונים מהותיים נוספים ביחס לפעילות החברה. לצורך תכנון וניהול מערכת החשבונות הכוזבת, מפרט כתב האישום, הכינה אנוש ניירות עבודה ומסמכים שונים אחרים. בהמשך, ביצע שחם את הפעולות הנדרשות לשם יצירת מערכת החשבונות הכוזבת במחשבו האישי.

עוד מואשמים מנהלי אשבל כי "במהלך הפעילות של החברה, הם נהגו להעביר לרואה החשבון שלה את הנתונים הכוזבים אודות פעילות החברה מתוך מערכת החשבונות הכוזבת ובמטרה שיכין את דו"חות אשבל בהתאם לנתונים הכוזבים שקיבל".

לאור האמור, נטען בכתב האישום, הכין רואה החשבון של אשבל, ללא ידיעתו, מאזנים, דו"חות חשבונאיים נוספים, ומסמכים אחרים הנוגעים לתוצאות העסקיות של החברה, כולל דו"חות לרשויות המס, שכולם היו כוזבים, ולא שיקפו את המציאות.

המסמכים הכוזבים האמורים שימשו את אשבל לצרכים שונים, ובין היתר כבסיס לחישובי חלוקת רווחים ובונוסים לעובדים ובעלי המניות בחברה. כתוצאה מהאמור, הקטינה חברת אשבל את חיוביה לשלם לעובדים ובעלי מניות כספים בשיעור אשר אינו ידוע במדויק לפרקליטות. המסמכים הכוזבים האמורים גם אפשרו לנאשמים למשוך מהחברה כספים בסכומים גדולים, לשם שימושם הפרטי, מבלי לרשום זאת כנדרש בספרי החברה, ובלא שאיש מבעלי המניות או עובדים נוספים של החברה, ידע זאת.

"במעשיהם, הנאשמים, כמייסדים, מנהלים, חברים או פקידים בתאגיד, רשמו וגרמו לרישום פרטים כוזבים במסמכים של התאגיד ונמנעו או גרמו להימנעות מרישום פרטים אשר היה עליהם לרושמם במסמכים של התאגיד, והכל בכוונה לרמות", נטען בכתב האישום.