המדריך לסוף השבוע: כל הדברים שאתם לא רוצים לפספס

תיאטרון, מוזיקה, מחול וקניות. "גלובס" ממליץ לכם איפה להיות ועם מי ללכת לשם במהלך סוף השבוע

תיאטרון

המת החי: המסע לחיים של ברוך גורביץ'

מה: עמית ארז כתב ונתי בן חנן ביימה את מחזה האבסורד הזה אודות אדם, ברוך גורביץ' שמו, שאינו מוכן לקבל את עובדת היותו מת והוא יוצא למרדף מטורף בעקבות היממה האחרונה לחייו.

למה ללכת: אם המחזה זכה במקום הראשון בפסטיבל "סמול במה", סימן שמישהו המבין בז'אנר חושב שהוא ראוי.

למה באמת ללכת: כי זה נמשך רק 45 דקות.

עם מי ללכת: חובבי ספיד דייטס.

מתי, איפה וכמה: שני (ה-7 בחודש), 20:30, תיאטרון הסמטה (סמטת מזל דגים 8) ביפו העתיקה. מחיר: 40-60 שקל.

קלאסי

אזוליני מנצח על השטן: אנסמבל סולני תל-אביב

מה: אנסמבל סולני תל-אביב, שהוכתר פה לא פעם כהרכב הקאמרי הטוב בארץ, יארח השבוע את המנצח ונגן הבסון האיטלקי המצוין סרג'יו אזוליני. כותרתה של סידרת קונצרטים היא "הסער והפרץ", וינצח על כולם ברק טל, מנהלו המוזיקלי של ההרכב. בנוסף לאזוליני ישתתפו בקונצרט שבעה סולנים בכלי נשיפה שונים. התוכנית מגוונת ומסקרנת: הסימפוניה "ביתו של השטן" מאת בוקריני, פתיחות כליות לקנטטות מאת באך, בכורה עולמית לקונצ'רטו לשלושה בסונים שעיבד אזוליני מהקונצ'רטו לשלושה צ'מבלי של באך, וסימפוניה מס' 44 מאת היידן. ביצירות של באך יוביל אזוליני את האנסמבל ללא ניצוח, ובסימפוניות של היידן ובוקריני יצטרף אל קבוצת הצ'לים של האנסמבל. לפני הקונצרט הוא יתארח בהרצאה מודגמת, בה ידבר על עיבודיו למוזיקה של באך.

למה ללכת: כדי לשמוע תוכנית מסקרנת עם אנסמבל צעיר ומלא אנרגיה.

למה באמת ללכת: אזוליני הוא לא רק וירטואוז אלא גם מוזיקאי אדיר, והופעותיו הקודמות עם האנסמבל היו חגיגה.

עם מי ללכת: עם כל מי שרוצה לחוות איך קונצרט קלאסי אמיתי צריך להיראות ולהישמע.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש 5.2, אודיטוריום רפפורט חיפה; א' 6.2, מרכז ענב תל-אביב; ב' 7.2, מרכז המוזיקה רעננה. מחיר: 80-135שקל.

יריד מכירות

כמו בראשונה: וינטג' סייל

מה: הווינטג' סייל, יריד פריטי הווינטג' הגדול בארץ, מתקיים זו הפעם השישית, ונותן הזדמנות לחובבות הנוסטלגיה מביניכן לנבור בין פריטים שיוצרו בעשורים המוקדמים של המאה הקודמת, או כאלו שרק משחזרים את התקופה ואת האווירה.

ביריד יציגו 15 מעצבים ומותגים מובילים פריטי אופנה, הנעלה, תיקים ואקססוריז לנשים, וכן יוצגו אוספי וינטג' מקוריים משנות ה-20 וה-40 של מיטב המעצבים והאספנים בארץ. אז אם גם אתן לא יכולות לעמוד בפני תיק של דיור משנות ה-40, נעליים של איב סאן לורן משנות ה-60, תכשיטים של גוצ'י משנות ה-80 או פיסים ששואבים את השראתם מאותן שנים קלאסיות (מי יותר, מי פחות), היריד הוא הזדמנות בשבילכן להתמסר לגילטי פלז'ר, להתגעגע ולהתרגש. וכמובן, להתחדש בפריט עם שיק היסטורי. בין המותגים המשתתפים באירוע: OOK, נונה ליזה, קפה בוטיק, נפטלין, תיאודורה, מיטל טולדו, LIKE, איילת שחר, מיכל בן עמי ונוספים. הפריטים בווינטג' סייל יימכרו בהנחות של 15%- 30%, וטווח המחירים ינוע החל מ-10 ועד 500 שקל.

למה ללכת: אומרים שהיה פה שמח.

למה באמת ללכת: ההווה נזיל, העתיד מבהיל, אולי העבר יספק נחמה.

עם מי ללכת: עם אמא או סבתא.

מתי, איפה וכמה: שישי-שבת, (4-5 בחודש), מועדון ה"לימה לימה", לילינבלום 42 פינת נחלת בנימין 73, ת"א. שעות פעילות: ו': 18:00-10:00, שבת: 10:00- 21:00. עלות כניסה: 10 שקל.

מחול

בין גבר לאשה: ערב בכורות

מה: שתי כוריאוגרפיות עצמאיות חברו לערב בכורות משותף, אליס דור-כהן מעלה את "אחד", ורייצ'ל ארדוס מעלה את יצירתה Why we tell, השבוע על בימת תיאטרון ענבל שבמרכז סוזן דלל.

דור-כהן למדה אמנות בבצלאל לפני שפנתה להתמחות במחול, והיא רושמת לזכותה עבר של סולנית וכוריאוגרפית יוצרת בלהקת ''בת-שבע''.

רייצ'ל ארדוס אף היא רקדנית ויוצרת עצמאית בולטת שזכתה בהצלחה ובפרסי מחול מאז עלתה לארץ ב-2002. את היצירה החדשה Why we tell חיברה יחד עם רקדניה, אורי לנקינסקי ועידן יואב, שהתלוו אליה כשהוזמנה לפרויקט האירוח היוקרתי BLANK CANVAS באירלנד, בנובמבר האחרון.

למה ללכת: המופע החדש "אחד" של דור-כהן נחשף בחלקו במסגרת פסטיבל "מחול ברוח" שערך מרכז התרבות "המעבדה" בירושלים לפני מספר חודשים. מאז פיתחה היוצרת את המחול ליצירה רחבה יותר, העוסקת באופן עדין בנושאים מורכבים כמו סובלנות וקבלה. המחול מלווה במוזיקה של פיליפ גלאס ובשילוב מפתיע של קיר טיפוס אמיתי על הבמה(!)

למה באמת ללכת: משהו חדש וטוב קורה במחול הישראלי צעיר.

עם מי ללכת: עם אהבה חדשה או ישנה.

מתי, איפה וכמה: ערב בכורות, ב' 7.2, ג' 8.2, 21:00. תיאטרון ענבל, מרכז סוזן דלל נווה צדק תל-אביב. מחיר: 90 שקל.

תיאטרון

נאהבים על סמים: רומיאו ויוליה

מה: אינספור עיבודים בוימו לטרגדיה הקלאסית מאת וויליאם שייקספיר, האחרונה בהם מועלית בימים אלה בהאנגר תיאטרון גשר ומציגה את הנאהבים כשני בלייני מועדונים חובבי סמים וראפ, והנה עיבוד נוסף בניצוחו של הבמאי הצעיר נעם שמואל. רומיאו ויוליה שלו הם, איך לא, צאצאים לשתי כנופיות פשע יריבות. מה שלא מונע מהם להתאהב עד כלות ומכאן הכול מידרדר. שמואל קיבל לא רק צוות שחקנים משובח, שאותו מובילים דן שפירא כרומיאו ונלי תגר כיוליה, אלא גם את אולם קאמרי 3 האינטימי. את הקהל מחלקים בכניסה לשני אזורי ישיבה, תומכי כנופיית מונטגיו ותומכי כנופיית קפולט, כדי שההזדהות בין ההתרחשות הבימתית והצופים בה תהיה מלאה. האם זה מספיק להעניק משב רוח רענן למחזה הכה משוחזר? לקהל פתרונים.

למה ללכת: ראינו את זה כבר אלף פעם, למה לא עוד אחת?

למה באמת ללכת: לראות איך דן שפירא עושה רומיאו על קביים אחרי ששבר רגל בחזרת תיקונים בשבוע הראשון להצגות.

עם מי ללכת: מישהו שעדיין לא יודע את הסוף, אם יש כזה.

מתי, איפה וכמה: מדי ערב, 20:30 עד שני הקרוב (ה-7 בחודש), אולם 3 של התיאטרון הקאמרי בתל-אביב. מחיר: 230 שקל.

מוזיקה

קברט מוטרף: יהוא ירון בהופעה

מה: לא מעט יוצרים ברוק האלטרנטיבי המקומי התהדרו בשנים האחרונות בתואר המחייב "טום ווייטס הישראלי", אך נדמה שיהוא ירון הוא הקרוב ביותר להצדיק את ההיתלות באילן הגבוה. לאחרונה הוציא יהוא ירון סופסוף את אלבום הבכורה שלו, "דברים יומיומיים כאלה", שכבר צבר אינספור מחמאות. לרגל האירוע יעלה ירון מופע השקה חגיגי, שבו יבצע את שירי האלבום בסגנונו הקברטי-תיאטרלי המוטרף ויארח את רונה קינן, אביב גדג' ואמן נוסף שזהותו נשמרת בסודיות מוחלטת עד רגע האמת.

למה ללכת: כי עכשיו הוא עוד קטן.

למה באמת ללכת: כדי לגלות מיהו האורח הסודי.

עם מי ללכת: עם טום ווייטס.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-5 בחודש), 22:30, מועדון ברבי בתל-אביב. מחיר: 60 שקל.