סקר שרים: אין רוב בממשלה למינוי יאיר נוה כרמטכ"ל זמני

כך עולה מסקר שנערך עבור חדשות 2 ■ משה יעלון וסילבן שלום הם רק חלק מהשרים שצפויים להתנגד למהלך ■ סילבן שלום: "לא ייתכן שיהיה רמטכ"ל זמני"

שר הבטחון, אהוד ברק, ניסה לאשר שוב את מינוי גלנט לרמטכ"ל, אחרי שהמינוי כבר בוטל. מתברר כי למרות ביטול המינוי, ברק ניסה היום להעביר שוב את מינוי גלנט לאישור מחודש בוועדת טירקל, זאת בפגישה חשאית שנערכה היום בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ברק והיועץ המשפטי ויינשטין. ברק הציע להעלות שוב את המינוי לאישור ועדת טירקל, אולם היועץ ויינשטיין התנגד ואמר: זה פשוט לא יעבור בבג"ץ.

ובינתיים, שר הביטחון כבר החל לראיין את המועמדים המובילים לתפקיד הרמטכ"ל. האלופים יאיר נווה, גדי אייזנקוט ובני גנץ נפגשו היום עם ברק לריאיונות. התחושה במשרד הביטחון ובצה"ל היא שצריך לבצע את המינוי הקבוע בדחיפות. שלושת השמות הללו יובאו לממשלה כבר ביום ראשון, וייתכן שהשרים כבר יתרכזו באחד מהם, כדי שב-14 בפברואר, עם פרישתו של אשכנזי, ימונה כבר הרמטכ"ל הבא שייכנס לתפקיד לאחר 60 הימים בהם נווה ישמש כרמטכ"ל זמני.

במקביל מדווחים בחדשות ערוץ 2 כי נמשכת הסערה סביב כוונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את האלוף יאיר נוה לתפקיד רמטכ"ל זמני. מ"סקר שרים" שנערך הערב (ה') במיוחד לחדשות 2 עולה כי ההתנגדות הצפויה למהלך צפויה לגרום לדחיית הצעת ראש הממשלה.

על פי הסקר שנערך, אלו השרים שצפויים להצביע בעד מינוי נווה לתפקיד, חוץ מראש הממשלה: אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי, משולם נהרי, אהוד ברק, מתן וילנאי, שלום שמחון, אורית נוקד ויוסי פלד.

"למה לא לבחור אחד מ-4 המועמדים האחרים?"

השרים שצפויים להתנגד למהלך הם: משה יעלון, סילבן שלום, דן מרידור, מיכאל איתן ובני בגין. עם זאת, עדיין קיימת שורה ארוכה של שרים שמוגדרים "מתנדנדים": נאמן, אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ', סטס מיסז'ניקוב, סופה לנדבר, עוזי לנדאו, יולי אדלשטיין, יובל שטייניץ, גלעד ארדן, ישראל כץ, לימור לבנת, משה כחלון וגדעון סער.

השר סילבן שלום הדגיש הערב כי הוא יתנגד למהלך. "אם השר ברק טען כי יש ארבעה מועמדים ראויים נוספים - מדוע הוא לא הביא אחד מהם לאישור הממשלה?", תהה. "לא ייתכן שיהיה רמטכ"ל זמני".