36 אלף משרות נוספו בינואר בארה"ב: האבטלה ירדה ל-9%

התחזיות המוקדמות: הוספה של 138 אלף משרות ועלייה של שיעור האבטלה ל-9.5% ■ שיעור האבטלה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל 2009

הסוחרים בשוקי המניות, האג"ח והמט"ח נשאו עיניהם היום (ו') לארה"ב, שם משרד העבודה פרסם ב-15:30 שעון ישראל את דוח התעסוקה לינואר 2011. הדוח שוב איכזב והצביע על תוספת של כ-36 אלף משרות בלבד בחודש שעבר, כשעל פי התחזיות המוקדמות, הוסיף המשק האמריקני בחודש החולף 138 אלף משרות בהמשך להוספה של 103 אלף משרות בדצמבר.

עם זאת, שיעור האבטלה, שירד בחדות בדצמבר ל-9.4%, המשיך וירד ל-9% לעומת צפי לעלייה ל-9.5%.

על פי רוב הכלכלנים, מזג האוויר הקשה שתקף את ארה"ב בחודש החולף, וממשיך לתקוף אותה גם כעת, "גילח" לפחות 75 אלף משרות, שיכלו להיווצר בתנאי מזג אוויר קיצוניים פחות. "אני בהחלט חושש מכך שהשוק עומד להיות מאוד מאוכזב מהנתונים בגלל מזג האוויר", ציין מארק צ'נדלר מ-Brown Brothers Harriman.

נזכיר כי סקר ה-ADP, שפורסם שלשום, הצביע על תוספת של כ-187 אלף משרות בינואר, לעומת צפי להוספה של כ-145 אלף משרות ולאחר שבדצמבר התווספו 247 אלף משרות במגזר זה.

"אני חושב שאנחנו נחזה באותה זחילה איטית בקצב יצירת המשרות, כפי שראינו בחודש האחרונים", ציין ג'ים ביירד, מנהל ההשקעות הראשי ב-Plante Moran. ניל סימס, מנהל ב-Boyden, חיזק את דעתו של ביירד כשאמר כי הוא אינו מצפה לקפיצה לא צפויה במספר המשרות שנוצרו אלא לשיפור "עקבי ויציב".

בסך הכל שוק העבודה האמריקני נמצא במגמת שיפור. מאז נקודת השפל בחודש פברואר 2010 נוספו למשק האמריקני כמיליון מקומות עבודה.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם אתמול בפני מועדון העיתונות הארצי האמריקני וציין כי הוא רואה בסיס טוב לאופטימיות בתחום התעסוקה. ברננקי הוסיף כי ניתן לצפות בקרוב לנתוני תעסוקה טובים ולנפילה בשיעור האבטלה. עם זאת, הדגיש יו"ר ה'פד' כי "לא נוכל לומר שהצמיחה יציבה וטובה ללא שיפור משמעותי ברמת האבטלה".