"הטרור מרחף גם מעל האסדות בתמר, לוויתן, וים תטיס"

יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה: "המשק האנרגטי של ישראל חייב לקחת בחשבון תרחיש של אי-אספקת גז ממצרים, ולבדוק האם המשק אכן ערוך לכך ומהן המשמעויות של תרחיש קיצון כזה"

בעקבות התקפת הטרור סמוך לצינור הגז בין מצרים לישראל, שהביאה להפסקתה של זרימת הגז ממצרים לישראל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת כרמל שאמה אמר היום (שבת) כי אירוע טרור נגד תשתיות האנרגיה באגן הים התיכון מרחף גם מעל אסדות הקידוח בשדות "תמר", לוויתן", ו"ים תטיס".

לדברי שאמה, "המשק האנרגטי של ישראל חייב לקחת בחשבון תרחיש של אי-אספקת גז ממצרים, ולערוך בדיקה האם המשק אכן ערוך לכך ומהן המשמעויות של תרחיש קיצון כזה". ועדת הכלכלה בראשות שאמה תקיים מחר דיון (שזומן טרם פיצוץ הצינור) בנושא.

ובינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הספיק לקיים דיון דחוף לאחר הפיצוץ עם שר התשתיות עוזי לנדאו וגורמי ביטחון, ואמר כי "ישראל ערוכה מבעוד מועד למצבים של הפסקת אספקת הגז ממצרים".

לדברי ראש הממשלה, "קיימת אפשרות מיידית לעבור למקורות אנרגיה וגז חלופיים. בשלב זה לא ברור אם נגרם נזק לתשתית הולכת הגז ממצרים, אך כאמצעי ביטחון ישראל עצרה מיוזמתה את העברת הגז, כפי שמחייבים הנהלים. חשוב לציין, כי בכל תרחיש בשל ההיערכויות המוקדמות לא צפויות בעיות באספקת החשמל".