השבוע בוול סטריט: האם שבוע המסחר יהיה "דובי ואכזרי"?

בין נתוני המאקרו שיתפרסמו השבוע: האשראי הצרכני, הגירעון התקציבי וסנטימנט הצרכנים ■ זיו סגל: "שבוע המסחר שיתחיל ב-14 לפברואר יכול להיות דובי ואכזרי"

שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח מחר (ב') כשברקע תחילת המשא ומתן הצפוי בין האופוזיציה במצרים לבין הממשלה המצרית, כמו גם פרסום נתוני מאקרו ודוחות כספיים שימשיכו לפרסם החברות המובילות.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך שבימים הקרובים מדדי ניו יורק ימשיכו לעלות, כאשר הנחת היסוד היא מגמת עלייה ארוכת טווח ועליות שערים משמעותיות ב-2011. אבל, "אחרי מהלך עלייה כמעט רציף מ-1,050 ל-1,310 במדד ה-S&P 500, תיקון-ניעור קל בשוק מתבקשים", מעריך סגל.

לדבריו, שבוע המסחר שיתחיל ב-14 לפברואר יכול להיות דובי ואכזרי כאשר בסופו פקיעת אופציות. "השאלה לאן ירד ה-S&P 500 תלויה בשאלה כמה יעלה לפני כן. אם יעלה הרבה, 1,305 נק' תהיה רמת תמיכה. אם יירד מתחת ל-1,305 נק', אזי 1,226-1,228 נק' תהיה רמת תמיכה. בכל מקרה, כדאי לנצל עליות שערים לרכישת הגנות, מימוש פוזיציות במניות שעלו הרבה בקו ישר ופוזיציות במניות מדשדשות עם נטייה לירידה. בקיצור, להתכונן לסערה בתקווה שלא תגיע".

בגזרת המאקרו צפוי שבוע דליל למדי. בין היתר, יפורסם ביום ב' נתון האשראי הצרכני כשהצפי הוא ל-2.2 מיליארד דולר בינואר לעומת 1.3 מיליארד בחודש הקודם. כמו כן, יתפרסם מלאי הנפט בארה"ב והדרישה השבועית לדמי אבטלה כמדי שבוע. ביום ה' יתפרסם הגירעון התקציבי לחודש ינואר כשהגירעון צפוי לעמוד על 50 מיליארד דולר לעומת 42.6 בדצמבר. ביום ו' יתפרסם המאזן המסחרי לחודש דצמבר כשהצפי הוא לגירעון של 40.7 מיליארד דולר לעומת 38.3 מיליארד דולר בנובמבר, וכן מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר צפוי לעלות ל-74.6 נקודות מ-74.2 נקודות.

בין הדוחות שיתפרסמו השבוע: טבע ונובל אנרג'י

הרווחים של החברות במדד S&P 500 גם כן נותנים למשקיעים סיבה להיות אופטימיים. מתוך 308 החברות שפירסמו את הדוחות הרבעוניים שלהם לרבעון האחרון של 2010, 72% מתוכן עמדו בציפיות המוקדמות של האנליסטים.

עם זאת, נזכיר כי משרד העבודה האמריקני פרסם ביום ו' את דוח התעסוקה לינואר 2011. הדוח שוב איכזב והצביע על תוספת של כ-36 אלף משרות בלבד בחודש שעבר, כאשר בשוק ציפו לתוספת של 138 אלף משרות. בדצמבר, נזכיר, נוספו לשוק העבודה 103 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה, שירד בחדות בדצמבר ל-9.4%, המשיך וירד בינואר ל-9%, בעוד שהאנליסטים ציפו בכלל לעלייה לרמה של 9.5%.

בין הדוחות שצפויים להתפרסם השבוע, נמצאת גם טבע הישראלית שצפויה לדווח על הכנסות של כ-4.64 מיליארד דולר ורווח של 1.28 דולר למניה ברבעון הרביעי. ענקית הרכב טויוטה צפויה לדווח על הכנסות של כ-68.3 מיליארד דולר באותו רבעון ורווח של 54 סנט למניה. בנוסף, ביום ה' תדווח נובל אנרג'י , השותפה האמריקנית של קבוצת דלק בקידוחי "תמר" ו"לוויתן". הצפי הוא להכנסות של 790 מיליון דולר.

הרחבה בנושא דיווחי החברות בשבוע הקרוב ניתן למצוא כאן.

[לבורסות בעולם]