נוביק: ייתכן שנחדש את אספקת הגז לישראל תוך 36 שעות

(עדכון) - ועדת הכלכלה קיימה דיון מיוחד בנושא השפעה המהומות במצרים על המשק הישראלי ■ ח"כ שאמה: "חייבים לקחת בחשבון תרחיש של אי אספקת גז ממצרים"

"מי שמשחק בגז משחק באש. המשק האנרגטי של ישראל חייב לקחת בחשבון תרחיש של אי אספקת גז ממצרים". את הדברים האלה אמר היום (א') ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה, במסגרת דיון מיוחד שהתקיים בוועדה תחת הכותרת "השפעת התהליכים במצרים על משק האנרגיה הישראלי".

הדיון נערך יום לאחר הפיצוץ שאירע בצינור הגז ממצרים והפסקת אספקת הגז ממצרים לישראל באמצעות חברת EMG. החברה מסרה כי אספקת הגז תחודש בעוד שבוע.

בדיון היום בוועדת הכלכלה משתתפים, בין היתר, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח וכן נציגים שונים ממשרדי האוצר והחוץ, נציגי חברות האנרגיה במשק הפרטי, חברת החשמל, התאחדות התעשיינים ועוד.

צמח אמר בדיון כי ישראל מסוגלת לתת פתרונות למצב של אי אספקת גז ממצרים למשך שבועות או אף חודשים, אולם הוא הדגיש כי לטווח הארוך לא רצוי לבנות על הפתרונות הללו. הוא הדגיש כי לא צפויים שיבושים באספקת החשמל בתרחיש זה.

ד"ר נמרוד נוביק, סגן נשיא חברת מרחב של יוסי מימן (השותפה הישראלית של EMG), התייחס לפיצוץ בצינור הגז ואמר: "מחר יתברר אם צריך לבצע מעקף. אם כן - ייקח שבוע לחדש את אספקת הגז לישראל. אם לא, ניתן יהיה לחדש את אספקת הגז תוך 36 שעות".

בסוף הדיון, הוועדה הצביעה פה אחד על הודעת הסיכום לפיה היא "רואה בברכה את אספקת הגז המצרי כל עוד שבמקרה הקיצוני ביותר אזרחי ישראל עדיין ייהנו מאספקת חשמל". כמו כן, הוועדה דחתה הצעה לשנות את המלצות ועדת ששינסקי.