עונת הגלידות: נסטלה תנסה לנגוס במגנום של שטראוס

שטראוס מצידה מתחה את המותג קרמיסימו לקטגוריית הפרימיום עם השקת קרמיסימו&MORE

חברות הגלידות המובילות, גלידת שטראוס וגלידות נסטלה, פתחו היום (א') את עונת הגלידות עם השקת קו מוצרים רחב המבטא את התחדדות התחרות בין החברות. אחת המגמות הבולטות בהשקות שתי החברות היא ההליכה לכיוון הפרימיום וחידוד התחרות בין המותגים המובילים.

גלידת שטראוס מתחה את המותג קרמיסימו לקטגוריית הפרימיום עם השקת קרמיסימו & MORE. מדובר בסדרת מוצרים עשירים בתוספים.

בנסטלה רואים במהלך ניסיון של גלידת שטראוס להגיב למהלך של השקת גלידת ג'ויה, מותג הפרימיום של נסטלה. כזכור, ביוני 2010 השיקה גלידות נסטלה את המותג ג'ויה כמותג פרימיום המתבסס על רכיבים טבעיים ושמנת חלבית. לפי סטורנקסט, המותג ג'ויה כבש נתח שוק כספי של 8% משוק הגלידות. מדובר במותג שרמת הרווחיות שלו גבוהה משמעותית מיתר מוצרי החברה.

נסטלה מצדה מתחה את מותג הפרימיום ג'ויה, שנמכר עד כה באריזות משפחתיות בלבד, גם לאריזות אישיות. המהלך של נסטלה נועד להתחרות ישירות במותג מגנום המוביל את גלידות הפרימיום בשוק האימפלס, שוק האחראי לכ-60% מכלל מכירות הגלידות.

"ג'ויה נכנס לשוק האימפלס כדי לעקוף את מגנום מלמעלה ובעצם לייצר מוצר איכותי מאוד שנותן ערכים של רכיבים טבעיים בלבד ושמנת אבל בתפיסה יותר בוגרת של אריזה עם כפית", מסביר מנכ"ל גלידות נסטלה, זאב קלימי.

- עד כמה זה יכול לנגוס במגנום?

"אני מעריך שג'ויה יוכל לנגוס ב-25% משוק גלידות הפרימיום האישיות, מגנום ונוק אאוט ביחד. יכול להיות שג'ויה יעשה קצת קניבליזציה לנוק אאוט, אבל הוא בעיקר יפגע במגנום".

שוק הגלידות נאמד ב-1.4 מיליארד שקל במחירים לצרכן. גלידת שטראוס מובילה את השוק עם נתח כספי של 52%. נסטלה היא השחקנית השנייה בגודלה בשוק עם נתח כספי של 33.5%. עם זאת, בשנה החולפת נסטלה התחזקה על חשבון גלידת שטראוס.