כשאהוד ברק בשטח, תשכחו מיציבות

כבר ראינו איך הוא שובר כלים, משתולל ומאבד שליטה, כשהדברים לא נעשים בדיוק לפי רצונו

כולם מדברים על "ייצוב המערכת הצבאית". כולם מצפים שהרמטכ"ל החדש, בני גנץ, יעשה זאת. אלא שבמצב הנוכחי היכולת להביא יציבות אינה תלויה ברמטכ"ל כזה או אחר. כאשר אהוד ברק מכהן כשר הביטחון, העניין הזה תלוי בו, ורק בו.

ברק הוא זה שגרם מלכתחילה לחוסר היציבות. לא רק בפרשת מינוי הרמטכ"ל, אלא הרבה לפני כן. חוסר היציבות החל כאשר הרמטכ"ל המכהן אשכנזי הפסיק למצוא חן בעיני ברק, ושר הביטחון יצר אווירת "ברוגז" כעוס. עד היום לא ברורה הסיבה לכך, אבל בכל מקרה אסור היה לתת לזה לקרות.

יצרן של אווירה עכורה

שר הביטחון אמור להיות הבוגר האחראי. הוא חייב בכל מחיר, במיוחד במדינה כמו שלנו, להבטיח קיום אווירה של עבודה. אהוד ברק יוצר אווירה הפוכה - מחלוקות, מריבות קטנוניות, ריב ומדון, מלחמת אלוף באלוף.

כאשר הדברים אינם מתנהלים על פי רצונו, ראינו איך הוא מחרב את המשחק, משתולל, מאבד שליטה.

איפה הבשר?

המעשה האופייני האחרון שלו היה הסירוב להאריך את כהונת אשכנזי בשבועיים, או אפילו בשעה אחת. למה? "מעורבים פה עניינים אתיים, נורמטיביים ואפילו מקצועיים ממדרגה ראשונה", אמר, "כדי לשמור על כבוד המוסד והרמטכ"ל - אני לא רוצה לפרט". כמה צביעות, ארס, רשעות וחוסר אמינות יש במשפטו קטן אחד.

קודם כול, איפה הבשר? איפה הראיות? איפה ראיה אחת? פשוט זריקת רפש ללא שום בדל הוכחה. כך נוהגים אנשים חדלי אישים ומוסר. כאשר מותחים על ברק ביקורת הוא דורש לראות את ההוכחה, ובצדק. הוא עצמו נוהג אחרת. כי הוא ברק. כי הוא בקריזה.

תראו מי דואג לאתיקה

אתיקה? אלוהים, תראו מי מדבר. חייו של ברק רצופים מעשים שהם לפחות לא אתיים. אתיקה זה דבר שהוא בז לו מאז ומתמיד. עובדה - יואב גלנט. להבדיל מאשכנזי, לגבי גלנט יש הוכחות לחוסר אתיקה, להעדר נורמטיביות.

למרות זאת, ברק רצה ורוצה בו גם היום. אבל את אשכנזי, שעד היום לא דבק בו רבב - אותו ברק לא רוצה. "כדי לשמור על כבוד הצבא!!!" איזו טענה עלובה, איזה אדם קטן.

ככה לא בונים יציבות

בנימין נתניהו אומר שהוא רוצה יציבות בצבא, ויש כמובן להאמין לו. אבל לרצות לא מספיק. המנהיג צריך ליצור את התנאים שיאפשרו זאת. תנאי ראשון הוא מינוי שר ביטחון אחר במקום ברק. אדם מסוגו של, למשל, משה ארנס, שקול, ישר, אחראי, לא נקמני, לא אנוכי, לא איש מדון. זה הרבה יותר דחוף ממינוי רמטכ"ל שממילא ברק לא יאפשר לו לפעול באופן עצמאי.

אדוני ראש הממשלה, שיהיה לך ברור, מהבוקר ברק כבר עובד על האלופים כדי לוודא שהם יודעים מי הבוס. עדיין לא ברור שכל עוד האיש הזה אחראי לא תהיה יציבות? אתה חושב, אדוני ראש הממשלה, שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו את הלוקסוס שנקרא אהוד ברק?