מנהלי ההסדרים ממשיכים להיאבק במסלקה הפנסיונית

ועדת העבודה והרווחה צפויה לאשר היום את חוק המסלקה הפנסיונית ■ מנהלי ההסדרים הפנסיונים: ההבנות שהושגו בין האוצר ליו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ לא יעמדו בהוראות החוק

לקראת האישור הצפוי היום (ב') של חוק המסלקה הפנסיונית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, מנהלי ההסדרים הפנסיונים ממשיכים במאבקם נגד הקמתה. המנהלים יוצאים במהלך נגד, שבמסגרתו הם טוענים כי ההבנות שהושגו בין האוצר ליו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ לא יעמדו בהוראות החוק.

"בניגוד למה שהוצג לוועדת העבודה והרווחה, המסלקה הפנסיונית הציבורית לא תשמש צינור בלבד, ותהיה חייבת לשמור את כל המידע העובר דרכה במשך 7 שנים. על פי החוק, אם המסלקה לא תשמור את המידע במשך כל התקופה, היא תהיה חשופה לתביעות בקשר לפעולותיה, למשך כל תקופת ההתיישנות של 7 שנים, לרבות האפשרות להגיש תביעה ייצוגית נגדה", טוענים מנהלי ההסדרים בפנייה דחופה שהעבירו לכץ.

לדברי ראשי הפורום, בלתי אפשרי מבחינה משפטית לאפשר למסלקה לפעול ללא שמירת כל המידע אצלה למשך 7 שנים, בה בעת שהצעת החוק הנוכחית לא נותנת פתרון להכרח לשמור את כל המידע שעובר דרכה לתקופה זו.

בהודעת הוועדה על עצם השגת ההבנות עם האוצר לגבי החקיקה נמסר, בין היתר, כי "המסלקה לא תשמש מאגר מידע, אלא צינור מידע. תישמר רק אינפורמציה על עצם העברת המידע, ולא על תוכנו. המידע עצמו יושמד מיד לאחר העברתו".

מבחינת מנהלי ההסדרים הפנסיונים - המתנגדים למסלקה הפנסיונית המרכזית כבר מתחילתה - מדובר באיום פוטנציאלי גדול. זאת, משום שאחד היתרונות הגדולים של סוכנויות הביטוח הגדולות הללו נוגע ליכולתן לבצע סליקה של כספים בין המעביד ליצרנים הפנסיוניים. כך, לכשתהיה מסלקה פנסיונית פועלת ויעילה יאבדו כמה מהיתרונות של הסוכנויות הללו.