התחרות גוברת: בזק יורדת במגזר העסקי לכ-85%

לפיכך יוכלו החברות-בנות של בזק להציע איתה חבילות שירותים, בתנאי שהן יהיו לא-פריקות - כלומר לא יינתנו הנחות במחיר, וכל שירות יוכל להירכש במחיר רגיל מכל חברה

בזק ירדה אל מתחת לנתח שוק של 85% בשוק העסקי, שנאמד כיום ב-80%. לפיכך יוכלו החברות-בנות שלה להציע איתה חבילות שירותים, בתנאי שהן יהיו לא-פריקות, כלומר לא יינתנו הנחות במחיר, וכל שירות יוכל להירכש במחיר רגיל מכל חברה שמציעה שירות בחבילה.

המדידה האחרונה נעשתה באוגוסט 2010, כך שסביר להניח כי בזק ירדה אף מתחת ל-80% בנתח השוק במגזר העסקי, מה שמלמד על התעצמות בתחרות מצד שחקנים נוספים שרואים במגרש העסקי כר נרחב לפעילות.

משרד התקשורת פרסם בסוף השבוע שעבר שימוע לבזק ולחברות-בנות שלה, שבו הוא מבקש התייחסות לכוונתו לאפשר לחברות-בנות בקבוצה לשווק חבילות של סלים במגזר העסקי, בעקבות הירידה בנתח השוק מתחת ל-85%.

השימוע הוא בהתאם למדיניות משרד התקשורת שנקבעה בוועדת גרונאו, המגדירה הקלות לבזק בשוק העסקי והפרטי, בהתאם לירידה בנתח השוק שלה.

על-פי הערכות, בזק נמצאת באזור ה-70% בנתח השוק במגזר הפרטי, וזה מה שמאפשר לה לצאת בחבילות שיווקיות עם חברות-בנות בקבוצה, בעיקר עם בזק בינלאומי בנושא האינטרנט. מדובר בחבילות מוזלות, שאינן פריקות.

ככל הנראה, מהירידה בנתח השוק של בזק במגזר העסקי נהנות מתחרותיה - סלקום וסמייל, וגם חברות כנטוויז'ן וכ-HOT בשוליים.

נדגיש כי הירידה בנתחי השוק אינה באה לידי ביטוי ברווחיות של בזק. החברה - חרף הירידה בנתחי השוק, גם העסקי וגם הפרטי - מצליחה להגדיל את הרווחיות שלה.