שטייניץ: "ששינסקי - איזון נכון; לרוץ ולפתח את שדות הגז"

שר האוצר התראיין הבוקר לגלי צה"ל ■ על מחירי הדלק הגואים: "אין ביני לבין ראש הממשלה שום מאבק; אנחנו מחפשים חלופות להקלה על הציבור"

יום לאחר שנאם בכנס הרצליה, התראיין הבוקר (ב') שר האוצר יובל שטייניץ לגלי צה"ל ודחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת על מאבק קשוח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ו/או יו"ר ההסתדרות עופר עיני. "קשקוש מוחלט, אין ביני לבין ראש הממשלה שום מאבק", ציין שטייניץ. "ראש הממשלה מחפש חלופות להקל על הציבור וכך אנחנו עושים. חבל שהתקשורת יוצרת סכסוכים לא קיימים".

בהתייחס למחירי הדלק חזר שטייניץ על פרסומי משרדו, לפיהם המיסוי על הדלקים בישראלים נמוכים ביחס למרבית מדינות אירופה. "אי אפשר להכחיש שיש התייקרות במחירי הסחורות בכלל, והנפט בפרט, והיא מכבידה על הציבור, ובזה אין ספק. אנחנו עכשיו יושבים וחושבים כעת כיצד להקל על הציבור, וכבר נעשו מספר צעדים: אנחנו הולכים לפרוס מס הכנסה שלילי, סיכמנו על תוספות שכר של 6.25%, ריווחנו את מדרגות המס ועוד".

נזכיר כי אתמול התייחס שטייניץ בכנס הרצליה למחאה ההולכת וגוברת בנושא מחירי הדלק כשהביע את התנגדותו והתנגדות האוצר להפחתת היטל הבלו אשר נחשב לגורם העיקר בייקור מחירי הדלק לצרכן: "למרות שעליות המחירים מציקות ומכבידות, הממשלה לא תוכל לתת סובסידיות או הנחות במסים בכל פעם שהמחירים יעלו או יירדו. העברנו כבר תקציב שנתי בכנסת, תקציב טוב. לא נוכל בשנתיים הקרובות לפרוץ את מסגרות התקציב ולשנות מדיניות כלכלית. זה לא יהיה נכון לעשות".

בנוגע לפיצוץ צינור הגז המצרי, ולעדנה שזוכות לה כעת שותפויות הגז הישראליות, אמר שטייניץ כי "חלק מהלוביסטים של חברות הגז ממציאות מחדש את תורת ההיגיון. אם מגיע גז ממצרים - צריך להקל במסקנות ואם לא מגיע גז ממצרים - אז גם צריך להקל במסקנות. במסקנות ששינסקי יש איזון נכון בין טובת הציבור והמדינה לבין טובת היזמים. המסקנות קיבלו את תמיכת הממשלה ובנק ישראל ולא צריך לפתוח את מה שסוכם, וסוכם נכון. יש לרוץ ולפתח את שדות הגז".