ברוש: "שטייניץ זורה חול בעיני הציבור בעניין מיסוי הדלק"

נשיא התאחדות התעשיינים: "הבלו על הדלקים בישראל - מהגבוהים בעולם, אין שום הצדקה כלכלית וחברתית למצב קיצוני שכזה" ■ "לא נניח לשר האוצר לעוות את המציאות"

"שר האוצר יובל שטייניץ זורה חול בעיני הציבור, הבלו על הדלקים בישראל הוא בין הגבוהים בעולם, אין שום הצדקה כלכלית וחברתית למצב קיצוני שכזה", כך אומר היום (ב') שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.

ברוש התייחס בדבריו להעלאה של הממשלה את היטל הבלו שאחראי על 20 אגורות במחיר הדלק, שזינק לאחרונה לשיא של כל הזמנים - 7.26 שקלים. יתר העלייה במחירי הדלק, נציין, מיוחסת לעליית מחירי הנפט בעולם ולשינויים בשערי החליפין (התחזקות השקל מול הדולר).

אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים ערך בדיקה שהעלתה תמונה קודרת, לדבריו, על גובה המיסוי על סוגי הדלק השונים השונים. לדוגמא, בבלו על הסולר ישראל נמצאת במקום השלישי בגובה המיסוי אחרי תורכיה ובריטניה, עם בלו בגובה של 0.54 אירו לליטר. בבלו על הבנזין, נמצאת ישראל שביעית בגובה המיסוי, עם בלו בגובה של 0.60 אירו לליטר.
לדברי אגף הכלכלה, הנתונים הללו סותרים לחלוטין את נתוני משרד האוצר אשר סיפקו לכאורה תמונת מצב שונה לגמרי כאשר ניסו לצייר תמונה אופטימית לגביי גובה הבלו בישראל.

שרגא ברוש אומר כי "לא נניח לשר האוצר לעוות את המציאות כפי שהיא משתקפת מהנתונים, אנחנו דורשים ממנו לבטל את העלאות הבלו על הסולר, בנזין, והפחם שהיקפן כחמישה מיליארד שקל לציבור המעסיקים והאזרחים במדינת ישראל. שר האוצר חייב להבין שבתקופה הכלכלית הקשה שבה אנו נמצאים לא צריך ולא נכון להניח אבני רחיים נוספות על העסקים בישראל שגם כך חלק לא מבוטל מהם נתקל בבעיות קיומיות".

מס על בלו 2
 מס על בלו 2

מס על בלו 1
 מס על בלו 1