"בנינו את ה'ג'נקשן' כדי שיצמחו גרופון וטוויטר מקומיות"

קרן ההון סיכון הישראלית ג'נסיס טוענת כי יזמים בתחילת דרכם עובדים בסביבה לא נוחה וגם אין להם אלטרנטיבה ■ מציעה אירוח במרכז החדש שלה, שבו יזמים יוכלו להיפגש ולקבל סיוע

שבוע הבא תחנוך ג'נסיס, קרן ההון סיכון הישראלית, את ה-Junction ברחוב שוקן בתל אביב. המרכז אמור לשמש בית ליזמים בתחילת דרכם שמעוניינים להיפגש וליצור אינטראקציה עם יזמים אחרים.

כך זה עובד: הג'נקשן מציע אירוח של שלושה חודשים, ללא הצורך להבטיח דבר לג'נסיס. הרעיון הוא לעודד ולתמוך בקהילת היזמים, מבלי לקבל תמורה מיידית או עתידית. היזמים ישלמו מצדם 200 שקל לחודש.

ג'נסיס היא אחת מקרנות ההון סיכון הוותיקות בישראל, והיא מנהלת 618 מיליון דולר בחמש קרנות.

אדן שוחט, שותף בג'נסיס, הוא אחד המעורבים בהקמת המרכז: "זו תופעה מוכרת בעמק הסיליקון - יזמים עובדים יחד בשלבים הראשונים. זה מפרה ומסייע, ואנחנו רוצים לייצר תופעה דומה בישראל. השותפים בקרן ישקיעו זמן בנוכחות ובסיוע ליזמים, וניצור גם הרצאות ומפגשים שיתרמו להעשרה אך גם לעבודה עצמה. כבר בשבוע הבא, למשל, נערוך הרצאה על איך להתמודד עם עומס הולך וגדל של משתמשים; תהיה גם פגישה עם מומחי שפת התכנות רובי (Ruby), שהיא שפת תכנות פופולרית כיום. בשביל לבנות תעשייה שתצמיח גרופון וטוויטר מקומיות צריך לייצר סביבה מתאימה, ואנחנו מנסים לתרום לזה".

למרות שהמרכז עוד בשיפוצים, ג'וני סאקס, שותף בג'נסיס, טוען שיזמים רבים כבר מתעניינים: "אנחנו חושבים על הרעיון זה זמן והגענו למסקנה שעכשיו זה הזמן נכון. בינתיים, עוד לפני הפתיחה הרשמית, ההיענות באתר הג'נקשן גדולה. המידע הגיע לפורומים של יזמים ויוצר עניין".

* מה המטרה של המיזם?

סאקס: "זה יהיה בית פתוח ליזמים וליזמיות. במקום יהיו 40-50 יזמים בו-זמנית, כל אחד יוכל להתארח שלושה חודשים ואז יפנה את מקומו לאחרים. אנחנו רואים גידול במספר היזמים, ונשמח גם לסייע ליזמיות, וליצור אפליה מתקנת בתחום שבו נוכחות נשים מצומצמת.

"אנחנו יודעים שאין ליזמים אלטרנטיבה, והרעיון הוא לספק מקום שבו יוכלו להיות מופרים על-ידי הסביבה. כיום יזמים עובדים ביחד בפורומים בלי מגע אנושי, או בבתי קפה שאינם סביבה נוחה. אנחנו ניתן להם שולחן, אינטרנט ופינת קפה; המשרדים יהיו פתוחים 24/7; ולפחות פעם בשבוע נארגן מפגשי העשרה".

* עד כמה אנשי ג'נסיס יהיו מעורבים?

סאקס: "נהיה שם כדי לעזור, אבל אנחנו לא משויכים ליצירה של המיזם, אנחנו רק נותנים מקום שבו אפשר להתחיל. אנחנו רוצים להיות משויכים לקהילת היזמים, תמיד האמנו שהאנשים עושים את החברות".

* מה קרה להשקעה ביזמים? למה לפתוח להם מועדון במקום?

"אנחנו עדיין משקיעים בחברות Seed, רק לאחרונה השקענו בחברת AnyDo. הג'נקשן לא יחליף את ההשקעה, הוא רק תוספת. לא נסנן את הרעיונות של היזמים שיגישו בקשה להיכנס לג'נקשן. נקבל יזמים עד שייגמר המקום".

* כל אחד יכול לגשת? גם מי שרוצה להפיק אנרגיה מהירח המלא?

"התנאי הוא שהיזמים יהיו פעילים. ננסה ליצור מצב של הטרוגניות, אבל גם יזם חברתי או מישהו מתחום המוזיקה מוזמן".

סאקס מקווה שאחרי התקופה שיבלו בג'נקשן, יהיו יזמים שישקלו לבקש מג'נסיס הון לסבבי המשך. אך היזמים יהיו חופשיים לבחור ממי הם מגייסים הון בשלבים מתקדמים יותר.

סאקס: "כדי להוכיח שהיזמים רציניים, אנחנו גובים סכום סמלי וכל שאר העלויות יהיו עלינו. יהיה חדר ישיבות, לכל מיזם יש חדר ושולחן, אינטרנט ופינת קפה, ולא פחות חשוב, אנשי מקצוע בתחומים שונים שיסתובבו ויסייעו. יהיה מנהל אדמיניסטרטיבי שידאג שהכול מתנהל חלק".