"מתנה" לזוגות הצעירים: פטור ממס רכישה עד 1.35 מ' ש'

האוצר בדיון בוועדת הכספים: רף הפטור ממס הרכישה יעלה בעקבות הזינוק במחירי הדירות

הפטור ממס רכישה לרוכשי הדירות יחול על דירות שמחירן מגיע עד ל-1.35 מיליון שקל, לעומת 1.139 מיליון שקל כפי שהיה נהוג עד היום. כך הודיע רכז בינוי ושיכון באגף התקציבים באוצר, ראובן קוגן, בדיון שנערך היום (ג') בוועדת הכספים בדיון על הצעת חוק מיסוי מקרקעין.

הודעת האוצר הגיעה בעקבות דרישת חברי ועדת הכספים להקל על הזוגות הצעירים בבואם לרכוש דירה ראשונה, הנמצאים בראש הציבור הנפגע מהזינוק במחירי הדירות בשנים האחרונות.

אך הודעת האוצר לא הרגיעה את חברי הוועדה, אלא הציתה ויכוח. ח"כ אמנון כהן (ש"ס), למשל, התנגד ודרש פטור ממס רכישה על דירות בשווי של 1.4 מיליון שקל לפחות: "אני רוצה שהמדינה תבוא לקראת זוג צעיר שרוכש את דירתו הראשונה והיחידה. על המדינה לסייע באמת בדבר הכי בסיסי - דיור, לאנשים ששירתו בצבא ומשלמים מיסים". אגב, בדיונים הקודמים דרש כהן להעלות את מדרגת האפס של המס לרכישת דירות עד שווי 1.6 מיליון שקל.

ח"כ חיים אורון (מרצ), אמר כי "היום כבר מבינים שפטור ממס יתבטא בהמשך בהעלאת מס אחר". אורון הסביר, שהעלאת המס על הדלק היא דוגמה לכך שמפחיתים מיסים במקום אחד - לרבות ע"י ריבוי הפטורים - ואז מעלים מיסים במקום אחד. לדבריו, הרחבת הפטור תסייע לאחוז קטן של רוכשי הדירות, שכן רוב הזוגות הצעירים רוכשים דירות זולות יותר.

בתוך כך, יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ביקר היום את הממשלה בשל גל התייקרויות המחירים במשק. הוא ציין כי נפגש עם רה"מ בנימין נתניהו אתמול והציע לו לטפל בכל הבעיות כמקשה אחת ולא במחירי הדלק בלבד.