המלצות חמות: 6 מניות נפט וגז שירוויחו מהמשבר במצרים

משקיעים מסביב לעולם צופים בדריכות בערוצי החדשות אחר המתרחש במצרים ■ איך אפשר ל"הפוך את המשבר להזדמנות"?

בעוד התקשורת מסביב לעולם משדרת תמונות מהמהומות במצרים, בחדשות מדווחים על הפיגוע בצינור הגז באל-עריש והמשקיעים מסביב לעולם עוקבים בדריכות אחר המתרחש, כלכלנים רבים רואים בכאוס הזדמנות לעשות כסף, או כדברי האימרה הידועה: "להפוך משבר להזדמנות". כלכלת מצרים נסמכת על סקטור האנרגיה, כך שהמצב הרעוע במדינה יכול לייצר הזדמנויות בסקטור.

ג'ון ס. הרולד, בלוגר באתר "סיקינג אלפא", כתב פוסט בו הוא מדבר על 6 מניות שעשויות להרוויח מהמשבר במצרים: Apache Corporation , BG Group ו-Eni S.p.A (סימול: E) שפעילות מאוד במצרים ובצפון אפריקה, בעוד חברות BP ו-Royal Dutch Shell ונובל אנרג'י שפעילות בחיפוש גז בים.

מצרים מהווה נקודת מפתח בכל הקשור לאספקת גז טבעי בעולם. תעלת סואץ נמצאת בתחומי מצרים, שם עוברים 14% מסך הגז הנוזלי מדי יום. בנוסף, מצרים היא מעצמת גז טבעי: למדינה מאגרים של 77 TCF (טריליון רגל מעוקב), דבר שהופך את מצרים לאחת מ-20 המדינות בעולם עם כמות הגז הטבעי הגדולה ביותר.

בעשור האחרון, מצרים מייצאת גז טבעי נוזלי לאירופה, מדינות מזרח הים התיכון, אסיה ואפילו לארה"ב. מ-2008 מצרים מייבאת גז גם לישראל תחת הסכם מחייב ל-15 שנה. גם פעילויות קידוח אפשר למצוא במצרים. לפי הרולד, מניות הסקטור עשויות להוות הזדמנות בקרוב, כשהמצב יירגע.

"שר האנרגיה של ונצואלה אמר שסגירת תעלת סואץ להעברת נפט יביא לעליית מחיר חבית נפט לרמה של מעל 200 דולר לחבית", כותב הרולד. "עם זאת, צבא מצרים שומר על אזור התעלה מפני פגיעה באזור ואזור הנפט במצרים רחוקים מאוד מאזורי המהומות. סוכנות האנרגיה הבינלומית אמרה כי המצב במצרים אמנם יכול לעכב יציאת גז ונפט ממצרים אך לא לבטל אותו לחלוטין".