פרס: "יש להסיר את הסטיגמה שחרדים לא רוצים לעבוד"

הנשיא אמר בסיור ממלכתי באלעד לעידוד העסקת חרבים במגזר העסקי "שהמשיח יחכה ושהנפט יחכה, אבל אנחנו נעסיק חרדים ובכך נצמיח את כלכלת ישראל"

"יש להסיר את הסטיגמה שחרדים לא רוצים לעבוד" אמר היום (ג') נשיא המדינה שמעון פרס שערך סיור ממלכתי באלעד לעידוד העסקת חרדים במגזר העסקי שבו לקחו חלק גם דליה נרקיס יו"ר Manpower, אורנה סגל מנכ"ל Manpower, מאיר ברנד מנכ"ל Google ישראל, גיל שרון, מנכ"ל פלאפון והרב יצחק עידן ראש עיריית אלעד.

הנשיא פרס הוסיף "יש לכבד את הצרכים ההדדיים, להסיר מחיצות, לאחד את העם. אנשים הולכים לחדר כושר לחזק את גופם , אפשר גם לחזק את תאי המוח כמו שמחזקים את תאי הגוף. אני מכיר אנשי תורה ששמרו על צלילות ראש בגילאים המאוחרים. מסתבר שיש חדר כושר למוח. מי שעוסק בתורה יודע לאמן את המוח, ולכן החרדים שהינם תלמידי חכמים יכולים רק לתרום למשק. שהמשיח יחכה ושהנפט יחכה אבל אנחנו נעסיק חרדים ובכך נצמיח את כלכלת ישראל. אני בטוח שנמצא את הפתרונות הפחות ביורוקרטים להעסקה מגוונת רב תרבותית. כדי לאחד את העם עלינו לשנות תדמית שדתיים לא רוצים לעבוד! לא דובים ולא יער! יש להסיר את הסטיגמה שמפלגת את העם. כל אדם צריך ורוצה לעבוד".

אורנה סגל מנכ"ל Manpower ציינה כי "לפני 6 שנים הגדרנו לעצמנו יעד לשלב מגזרים שונים בעולם התעסוקה. זיהינו את העידן החדש של ה- Human Age והקמנו את Manpower בראשית. לקחנו על עצמנו את ההובלה בתחום התעסוקה המגוונת בכלל ואת העסקת החרדים במגזר העסקי בפרט. עכשיו אני יכולה להגיד בפה מלא שהצלחנו לחולל שינוי, מהפכה. זיהינו אוכלוסייה מדהימה ולקחנו על עצמנו לשלב את ההון האנושי החרדי במגזר העסקי. כך נצמצם פערים חברתיים ונחולל מהפכה בשוק הישראלי".

לאחר שאורנה סגל סיימה את דבריה, העיר נשיא המדינה שמעון פרס: "זה ממש לא Manpower , זה Women Power".

דליה נרקיס, יו"ר Manpower אמרה כי "המסר הוא בעיקר למעסיקים. 92% מהמעסיקים לא מעסיקים חרדים. התועלת היא הדדית. יש תועלת בהעסקת עובדים ממגזרים שונים. זו לא פילנתרופיה, זו נחיצות."

מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל: "למדתי שכשהחבר'ה פה מחפשים כתב הלכה הם הולכים ל Google. אני גם חושב כמו הנשיא שיש להסיר מחסומים ותדמיות שגויות".

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון אמר: "יש לנו מטרה גם ברמה העסקית וגם ברמה הלאומית - להגדיל את שיעור ההשתתפות של המגזר החרדי בעבודה בישראל. אנו בפלאפון מעסיקים כיום כ-250 נשים חרדיות ואנו ערוכים לקלוט בעתיד הקרוב 100 נשים נוספות. יש כאן חיבור של צורך עסקי וצורך לאומי".

שלמה זיו נשיא זיו האפט BDO: "עלינו עדיין להתגבר על הסבלנות הקצרה של הלקוח. אין ספק באיכות כוח העבודה החרדי. הן מצטיינות בנאמנות מדהימה, יציבות ומסירות. אנו מתייחסים למרכז שירות חרדי כסניף לכל דבר".

אודי שרון, מנכ"ל DHL: "לא רק עובדי שרות ומוקדים. אנחנו מעסיקים חרדים כבלדרים ונגדיל המספר לא רק באלעד, אלא גם ברחבי הארץ".

הרב יצחק עידן ראש עיריית אלעד אמר: "92% מהמעסיקים עדיין לא מעסיקים חרדים. ברגע זה לומדים בקמפוסים החרדים 5,000 חרדים והמעסיקים לא לוקחים אותם לסטאז'."