אשכנזי: עשיתי טעויות - כאלה שאני יודע עליהן וכאלה שלא

הרמטכ"ל היוצא הגיע להיפרד מפיקוד הצפון, כשברקע ממשיכות להדהד התבטאויותיו של שר הביטחון ברק אודות תפקודו של אשכנזי ■ "יש לנו צבא שלא שייך לאף אחד - אבל שייך לכולנו"

חשבון אישי רגע לפני הפרידה: הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי המשיך היום בסבב הפרידות שלו מגופי הצבא השונים, כשברקע ממשיכות להדהד התבטאויותיו של שר הביטחון אהוד ברק אודות תפקודו של אשכנזי.

הרמטכ"ל היוצא הגיע היום (ג') לביקור בפיקוד הצפון, שעמד גם בראשו בעבר, ונפרד מהמפקדים במקום. כשהתייחס להתפתחויות באשר למינוי הרמטכ"ל הבא ולאירועים האחרונים, אמר אשכנזי: "אני גאה בהרבה דברים שעשיתי ופחות גאה בדברים אחרים", אמר הרמטכ"ל. "עשיתי טעויות, כאלה שאני יודע עליהן וכאלה שלא".

לאחר מכן התייחס למצבו של הצבא, ערב סיום תפקידו. "יש לנו צבא אחד שלא שייך לאף אחד, אבל שייך לכולנו", אמר אשכנזי. "חשוב לשמור עליו ככה".

"לשמור על השלום עם מצרים בכל מחיר"

אתמול (ב') התייחס אשכנזי להתפתחויות האחרונות במצרים, בנאום שנשא בכנס הרצליה. "אם תהיה התפרצות, היא תהיה מאוד קשה", אמר. "יש לשמור על השלום עם מצרים בכל מחיר".

הרמטכ"ל התייחס אף לטענה כי צה"ל לא צפה את המהומות במצרים ואמר כי "אפילו הרמטכ"ל המצרי לא ידע לחזות את פרוץ המהומות". "לא מעט מהכוח עובר כיום לציבור", אמר אשכנזי, בהתייחסו להנעת המהפכה במדינה באמצעות אתרי הרשתות החברתיות