עוד הישג פורץ דרך לקמהדע: נכנסת לתחום הסוכרת

החברה תחל בניסוי קליני שלב (I/II) בתרופת ה-AAT בעירוי לטיפול וריפוי בסוכרת נעורים ■ הניסוי צפוי להתחילת כבר במחצית הראשונה של השנה, והוא יערך בישראל

עוד הישג פורץ דרך לקמהדע : החברה, המתמחה בפיתוח וייצור תרופות ייחודיות הניתנות בהזרקה או באינהלציה לשימושים מצילי חיים ובמצבי חירום רפואיים, חושפת היום (ד') לראשונה כי היא נמצאת בשלבים מתקדמים של היערכות לניסוי קליני (שלב I/II) בתרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת סוכרת מסוג 1, המוכרת גם כסוכרת נעורים (Diabetes type 1).

הניסוי צפוי להתחיל כבר במחצית הראשונה של שנת 2011, בישראל. הניסוי יחל בכפוף לקבלת כל האישורים הרגולטוריים.

בניסוי ייבדקו מדדי בטיחות ויעילות ראשוניים של התרופה של קמהדע, GLASSIA, שאושרה לפני מספר חודשים לשיווק על ידי ה-FDA לטיפול במחלת החסר הגנטי של חלבון ה-AAT ונמכרת כיום בארה"ב במיליוני דולרים.

מחלת הסוכרת הנה מחלה אוטואימונית בה מתרחש הרס של תאי לבלב האחראיים להפרשת האינסולין. כתוצאה מכך, נדרש מתן אינסולין חיצוני להשגת איזון הסוכר בדם ולמניעת סיבוכים.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מסר כי "אנו שמחים על כניסתה של קמהדע לתחום הסוכרת ומקווים להביא לפריצת דרך עולמית בתחום הטיפול והריפוי של סוכרת נעורים. אני גאה ושמח מאוד על כניסתה של קמהדע לשלב הקליני בהתוויה נוספת ומשמעותית כל כך. המחקר המדעי בנושא, כמו גם איכות התוצאות הפרה קליניות עד כה, מעודדים מאוד. קמהדע מתכוונת לפרסם דוח ביניים של הניסוי בתחילת 2012 ודוח סופי במהלך 2012".

עוד אמר צור כי "קמהדע נשארת מחויבת ונאמנה לחולי האלפא 1 ועל כן יתבצע הניסוי במקביל להמשך פיתוח הדור הבא של מוצר הדגל של קמהדע, ה-AAT באינהלציה, שיוביל את החברה לאופק עסקי חדש וגדול".

האגודה לסוכרת נעורים בישראל מסרה כי "האגודה רואה בניסוי התקדמות חשובה בתחום הניסויים הקליניים בסוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) ושמחה על כך שהניסוי נערך בישראל. הניסוי וההתוויה החדשה הינם בשורה חשובה ותקווה לחולים בארץ ובעולם. אנו מאחלים לחולים רפואה שלמה ולחברת קמהדע הצלחה וממתינים לתוצאות".