ההסתדרות: הפגישה אצל נתניהו הסתיימה ללא תוצאות; רה"מ דחה את ההכרזה על הורדות המחירים

(עדכון) - נתניהו היה אמור להודיע הערב על הוזלות מחירים, אולם דחה את ההכרזה למחר בשל אשפוז שר האוצר ■ ההסתדרות: "נתניהו לא הציג בפגישה 'פעולות קונקרטיות' להקלה בעניין גזירות המסים" ■ בין הדרישות: ביטול תוספות המיסוי לבלו ולפחם וביטול התייקרות המים

"הסתיימה ללא תוצאות הפגישה אצל ראש הממשלה" - כך טוענים היום (ד') בהסתדרות, בתום הפגישה שהתקיימה הבוקר במשכנו של בנימין נתניהו בירושלים, אליה זומנו יו"ר ההסתדרות עופר עיני, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט.

בהסתדרות טוענים כי נתניהו לא הציג בפגישה "פעולות קונקרטיות" לטיפול בנושא שכר המינימום ולהקלה בעניין גזירות המסים השונות. השלושה מתכוונים לכנס בשעה 16:00 את מטה המאבק המשותף, אליו הצטרף גם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי.

ל"גלובס" נודע כי משתתפי הפגישה דרשו מראש הממשלה את ביטול כל תוספות המיסוי על בלו, הפחם והבנזין, ביטול ההתייקרות על המים וביטול התוספות לביטוח הלאומי למעסיקים (העלאת התקרה ותוספת ההפרשות). לפי הצעתם, הביטולים הנדרשים ימומנו בגידול בגירעון והקפאת הרפורמה במס הכנסה.

זמן קצר לאחר תום הפגישה, הודיעה לשכת רה"מ נתניהו כי מסיבת העיתונאים שהייתה אמורה להתקיים הערב, בה היה אמור רה"מ להכריז על שורה של הוזלות מחירים במשק, תידחה למחר בערב. הסיבה הרשמית: רצונו של נתניהו כי שר האוצר שטייניץ, שאושפז הלילה לאחר שחש ברע, יהיה נוכח במסע"ת. נתניהו ביקר את שטייניץ בבית החולים ושם החליט לדחות את המסע"ת.

כינוס המטה יתקיים למעשה שעתיים בלבד לפני שנתניהו יציג במסיבת עיתונאים את עיקרי התוכנית שלו, שצפויה לכלול ככל הנראה הפחתה מסוימת בחלק מהמסים העקיפים, ביטול ההתייקרות בתחבורה הציבורית ועוד - זאת באמצעות קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה.

המשמעות היא שאם עד שעות הלילה לא תתרחש תפנית מפתיעה, תכריז מחר ההסתדרות על סכסוך עבודה רשמי, שיאפשר לה לנקוט בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה בתוך 14 ימים.