הפקח שסרח: גבה מנהגים כסף תמורת אי-רישום דוח חניה

כתב האישום מפרט 10 מקרים בהם הפקח הציג מצג-שווא כאילו הוא משנה את הסעיף בדוח לקנס של 100 שקל במקום קנס גבוה יותר - כשבפועל כלל לא רשם דוח והשתמש בכסף לצרכיו

הפקח שסרח: לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (ד') כתב אישום נגד שי שמואל כהן, פקח עיריית ירושלים, באשמת לקיחת שוחד ובניסיון לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, כהן גבה מנהגים כסף תמורת אי-רישום דוחות חניה.

בכתב האישום מפורטים 10 מקרים בהם הציג כהן מצג-שווא כאילו הוא משנה את סעיף העבירה שנרשם בדוח, כך שהקנס יעמוד כביכול על סך של 100 שקל במקום קנס גבוה יותר - וכי הוא עצמו ידאג לתשלום הקנס בסניף הדואר. בפועל, נטען, כהן כלל לא רשם דוח והשתמש בכסף המזומן שקיבל מהנהגים לצרכיו הפרטיים.

באחד המקרים המתוארים החנה אדם את רכבו ברחוב יפו בעיר במקום אסור לחניה, כשהוא פורק סחורה מרכבו. כהן, לפי כתב האישום, הגיע למקום ועמד לרשום דוח על חניה במקום אסור.

ואולם, כאשר הגיע הנהג למקום והסביר לפקח כי הוא פורק סחורה, אמר לו כהן כי זה כבר מאוחר מדי והדוח כבר רשום, אך הציע לנהג שייתן לו כסף מזומן בסך 100 שקל, תוך שהוא אומר לו שהוא משנה את סעיף העבירה שנרשם בדוח, כך שהקנס יעמוד כביכול על סך של 100 שקל במקום קנס גבוה יותר.

כהן, לפי כתב האישום, הפציר בנהג למסור לו את הכסף המזומן, אולם משהפקח לא נענה לבקשתו להראות לו את הדוח שרשם - סירב הנהג לכך.