צניחה בסקטור הגז? תשובה נהנה מהלחץ ורכש במיליונים

מניות הגז רשמו אתמול ירידות שערים חדות ברקע שמועות לא מבוססות כי בקידוח "לוויתן" לא נמצא נפט ■ קבוצת דלק הגדילה החזקות בדלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר ■ רק שלשום הפך בית ההשקעות אקסלנס, הנמצא בשליטת תשובה, לבעל עניין ברציו

נבהלתם אתמול (ד') מהירידות החדות במניות הגז? מסתבר שיצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , נהנה מהפאניקה שנוצרה. מדיווחים של היממה האחרונה של דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר עולה כי תשובה רכש מניות ויחידות השתתפות בקבוצת דלק.

הירידות החדות החלו לאחר שהופצו שמועות לא מבוססות בשוק כי בקידוח "לוויתן" לא נמצא נפט.

כך למשל דלק אנרגיה, המחזיקה באבנר ובדלק קידוחים, דיווחה כי קבוצת דלק רכשה אתמול, בשיא הירידות, 1,060 מניות בשווי של כ-1.5 מיליון שקל. לאחר ההגדלה מחזיקה קבוצת דלק ב-79.6% מהון המניות של דלק אנרגיה.

דלק קידוחים, המחזיקה ב-22.67% מקידוח "לוויתן" וב-15.625% מקידוח "תמר", נהנתה אתמול מרכישה של כ-185 אלף יחידות השתתפות על ידי קבוצת דלק בשווי מוערך של כ-2.5 מיליון שקל. גם באבנר, השותפה בקידוחי "לוויתן" ו"תמר" בחלקים שווים כמו דלק קידוחים, רכשה אתמול קבוצת דלק למעלה ממיליון יחידות בשווי מוערך של כ-2.5 מיליון שקל.

נזכיר כי רק שלשום הפכה אקסלנס נשואה, בית ההשקעות שבשליטת תשובה, לבעלת עניין (5.05%) ברציו לאחר רכישת 15.5 מיליון יחידות השתתפות במחיר של 64.7 אגורות ליה"ש.