עיני הכריז סכסוך עבודה: "נתניהו, חובתך להקשיב לרחשי הציבור!"

יו"ר ההסתדרות במסיבת עיתונאים מיוחדת: "אנו דורשים לבטל את כל העלאות המסים - בדלק, בפחם, במחירי המים ובמחירי הלחם" ■ "נצא למחאה בכל הארץ"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני כינס היום (ה') מסיבת עיתונאים בה הוא עידכן במאבק הציבורי בגל ההתייקרויות במשק. בסיומה של מסיבת העיתונאים המשתתפים הוציאו את אמצעי התקשורה מהחדר, כדי לקיים דיון נוסף - ובסופו הורכז רשמית על סכסוך העבודה במשק, שיאפשר שביתה כללית בעוד כשבועיים. אתר "גלובס" העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.

מסיבת העיתונאים של עיני כונסה כמה שעות לפני מסיבת העיתונאים שייכנס היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה הוא צפוי להכריז על שורת הקלות לציבור בעקבות המחאה הגדולה.

לדברי עיני, "בעקבות האווירה הציבורית, שאנשים הגיעו למסקנה שהממשלה הגזימה והם לא יכולים לסבול יותר, פנינו לראש הממשלה - אנחנו, המעסיקים וראשי השלטון המקומי וביקשנו מספר דברים - לאמץ את ההסכם הקיבוצי להעלאת שכר המינימום, להוסיף כסף ולהקל על המצוקה לכמיליון עובדים. ביקשנו לבטל את עליית המסים בדלק ובפחם, ביקשנו הורדה משמעותית במחיר המים, ודרשנו לבטל את המע"מ על המים ולייצר פתרון בתאגידי המים שגרמו לעלייה בעשרות אחוזים".

עיני אמר, כי "בישיבה אתמול לא קיבלנו פתרון לאף אחד מהסעיפים האלה - אני חייב לציין שבימים האחרונים פונים אלינו עשרות אלפי אזרחים וראשי ארגונים - היום כינסנו את הוועדה לתיאום וביצוע שמוסמכת לאשר סכסוכי עבודה במשק, במטרה להכריז סכסוך כללי במגזר הפרטי והציבורי כדי להביא את הממשלה לאמץ את ההסכמים ולתת תוספות לכל העובדים במשק. אנחנו דורשים מהממשלה להקפיא ולבטל את כל עליות המסים - בדלק, בפחם, במחירי המים ובמחירי הלחם. המלצתי לוועדה לאשר סכסוך עבודה, כדי לאפשר לנו לקיים הידברות - ראש הממשלה, זו חובתך! עליך להקשיב לרחשי הציבור".

לסיכום, עיני אמר כי "אני מקווה שזה ייעשה לאלתר כי בכוונתנו לצאת לפעולות מחאה בכל רחבי הארץ עד כדי עצרת גדולה בכיכר רבין - בה ישתתפו המעסיקים וראשי הערים בכל מדינת ישראל. אני מקווה שבסוף השכל הישר ייגבר, שהרגש וההתחשבות באזרחים יהיו חזקים ונגיע להבנות".