מאמינים בעצמם: צ'ק פוינט מגדילה את ה-Buy Back

שווייה חצה את ה-10 מיליארד דולר לאחר שהמניה עלתה אתמול ב-2.9% ■ החברה הודיעה כי תגדיל את הרכישות העצמיות ב-2011 ב-50%

המזומנים בקופת צ'ק פוינט תופחים, ולפחות לחלק מהם נמצא שימוש. אתמול הודיעה החברה שהדירקטוריון אישר הגדלה של 50% לתוכנית הרכישה העצמית של מניות (Buy Back). תחת התוכנית צ'ק פוינט תוכל לרכוש מניות של עצמה בהיקף 300 מיליון דולר ב-2011, לעומת 200 מיליון דולר ב-2010.

במחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט - כ-48.9 דולר - מדובר על רכישת כ-6.1 מיליון מניות, שמהוות 2.9% מהון המניות של החברה. בשנים 2003-2010 החברה רכשה מניות של עצמה בהיקף 1.8 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט מייצרת מזומנים מפעילות שוטפת ובקופתה היו בסוף 2010 מזומנים והשקעות בסך 2.41 מיליארד דולר, שעלו ל-2.5 מיליארד דולר בסוף ינואר.

צ'ק פוינט נוסדה על-ידי גיל שויד שמנהל אותה, והיא מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע. הגדלת ה-Buy Back עשויה להצביע על כך שהחברה בחרה גם השנה לא לחלק דיבידנד.

בכל הקשור לרכישת חברות, צ'ק פוינט ביצעה בשנה שעברה שתי רכישות קטנות, אך שויד ציין שהחברה מחפשת רכישות, ותשמח לבצע רכישה כשתמצא חברה מתאימה.

מהלך של Buy Back מקטין את מספר המניות של החברה, וכתוצאה מכך מגדיל את הרווח למניה. אך חשוב מכך, הוא מאותת למשקיעים שהחברה מאמינה במניה - ובצ'ק פוינט מדובר במניה שעלתה ב-67% מחודש יולי.

גם אתמול, הגיב השוק בחיוב להודעה, והמניה עלתה ב-2.9% נוספים, והגיעה לשיא של תשע שנים וחצי. בכך חצה שווי השוק של צ'ק פוינט את רף ה-10 מיליארד דולר, כשהוא עומד כעת על 10.2 מיליארד דולר.

האנליסטים במורגן סטנלי סבורים שהגדלת ה-Buy Back, לצד השקת מוצר חדש (בארכיטקטורת Software Blade), הן שתי התפתחויות חיוביות. להערכתם, צ'ק פוינט עשויה להוסיף ולהגדיל את ה-Buy Back על רקע שינוי במיסוי בישראל.