חרף הנעשה במצרים: הדולר איבד השבוע 0.6% מול השקל

גולדמן זאקס מאמין פחות בשקל: הוריד את היעדים לצמד דולר-שקל לחודשים הקרובים וממליץ "לעקוב מקרוב" אחר ההתפתחויות במצרים

השקל ממשיך להפגין איתנות: המטבע הישראלי נסחר היום (ו') ביציבות מול הדולר והתחזק מול האירו, חרף חוסר הוודאות במצרים ולמרות שהדולר דווקא מתחזק מול המטבעות המובילים בעולם. הדולר התחזק היום ב-0.1% ושערו היציג נקבע ב-3.693 שקלים, כאשר בסיכום שבועי הוא איבד כ-0.6%. האירו היציג נחלש ב-0.6% ל-5.0035 שקלים.

יותר ממיליון מפגינים מצריים נאספו אמש בכיכר תחריר בקהיר כדי לשמוע מהנשיא חוסני מובארק 2 מילים: "אני מתפטר". אך מובארק לא ממהר לוותר על השלטון; הוא הודיע על העברת מרבית סמכויותיו לסגן הנשיא עומר סולימאן והצהיר כי ימשיך לשאת בתואר "נשיא המדינה". בעקבות כך, המפגינים הגיבו בזעם והפגנות הזעם צפויות להימשך בסוף השבוע. בינתיים, הצבא המצרי הודיע היום על ביטול תקנות החירום במדינה והליכה לבחירות חופשיות.

"האירועים במצרים חשובים מאוד לישראל ויש לעקוב אחריהם מקרוב", ממליצים כלכלני גולדמן זאקס ללקוחותיהם בסקירה ששוגרה אתמול. גולדמן זאקס החזיק מזה תקופה ארוכה בעמדה שורית למדי על השקל והעריך שהוא יתחזק עד לרמה של 3.25 שקלים לדולר עד סוף 2011. ואולם, אתמול החליטו הכלכלנים לעדכן את היעדים שלהם לצמד דולר-שקל; היעדים החדשים הינם 3.65, 3.55 ו-3.42 שקלים לדולר ב-3, 6 ו-12 החודשים הקרובים; מדובר בשערים גבוהים יותר מהתחזית הקודמת, שעמדה על 3.65, 3.4 ו-3.25 שקלים לדולר בהתאמה. באשר לצמד אירו-שקל, בגולדמן זאקס צופים כי הוא יגיע לרמות של 5.11, 5.15 ו-5.13 שקלים לאירו ב-3, 6 ו-12 החודשים הבאים.

ובזמן שהדולר נחלש מול השקל, בשוק המט"ח העולמי הוא דווקא מתחזק. המטבע האמריקני נסחר סביב 1.353 ד' לאירו הבוקר לעומת 1.37 ד' לאירו אתמול. הסיבה היא התחדשות החששות מפני משבר החוב האירופי, שבאה לידי ביטוי בעליית תשואות האג"ח של מדינות ה-PIGS, ומכאן תגובת האירו.

הדולר ממשיך היום להתחזק גם מול הין היפני; לאחר שהצמד דולר-ין נפל מרמה של 95 ין לדולר בחודש מאי האחרון לרמה של כ-80 ין לדולר בנובמבר, הצמד נסחר היום סביב 83.4 ין לדולר. ניתוח טכני באתר DailyFX מאותת כי הצמד דולר-ין פרץ אתמול תבנית משולש כשעלה מעל 83.21, ולפיכך הדולר ימשיך להתחזק מול הין, ואולי אף באופן משמעותי. לעת עתה, מסמנים באתר את רמת 84.5 ין לדולר כיעד הבא לעלייה.

[לאתר המט"ח]