מנכ"ל פימקו: "המשבר במצרים - איתות לחולשה של ארה"ב"

אל אריאן: "בנסיבות של סיכון גיאו-פוליטי, ארה"ב צריכה לראות סימן אזהרה בעובדה שהמשקיעים אינם נוהרים עוד אל הדולר ואל האג"ח האמריקנית שנחשבים נכסים בטוחים"

"אם הייתם שואלים אותי לפני 19 ימים מה יקרה לדולר על רקע ההתרחשויות במצרים, הייתי מהמר שהדולר יתחזק", אמר היום (ו') מוחמד אל אריאן, מנכ"ל חברות קרנות האג"ח הגדולה בעולם, פימקו.

בתגובה להתרחשויות במצרים בימים האחרונים, אמר אל אריאן כי המשבר במצרים מהווה איתות אזהרה לארה"ב כי המשקיעים אינם מזהים את האג"ח האמריקנית ואת הדולר כנכסים בטוחים ואינם נוהרים אליהם.

אל אריאן הדגיש כי ארה"ב צריכה לבחון את העדר הבריחה לנכסים המסורתיים והבטוחים שלה והסביר כי בנסיבות בהן קיים סיכון גיאו-פוליטי שמחריף את חששות המשקיעים, יש נטיה לברוח להשקעה בנכסים בטוחים יותר. אל-אריאן ציין כי לא נרשמה התחזקות של הדולר על רקע האירועים, אלא להיפך הדולר רק נחלש ובנוסף התשואה על האג"ח האמריקנית עלתה לשיא מאז אפריל 2010.

מנכ"ל הקרן האג"ח הגדולה בעולם חזר והדגיש כי במצבים רבים בהם היו התפתחויות דומות לאלו שארעו במצרים בתקופה האחרונה, המשקיעים באופן טבעי נהרו לנכסים המסורתיים, "אך הפעם זה לא המקרה", אמר.

אל-אריאן אמר את הדברים לפני הדיווח על התפטרותו של נשיא מצרים, חוסייני מובארק.