הצבא המצרי: מחויב להסכמים; בכיר באחים המוסלמים לועג

(עדכון) - ראש המטה של כוחות הצבא שיגר אות מרגיע לישראל והבטיח כי הצבא ימשיך לכבד את כל ההסכמים ■ בכיר מהאחים המוסלמים: "יש מקום לשינוי ועדכון בחלק מההסכמים"

18 ימים נאבק העם המצרי במובארק עד שהתפטר. עם עזיבתו, הפכה המחאה לחגיגות שמחה שנמשכות גם היום ברחובות קהיר. ראש המטה של כוחות הצבא המצרי הודיע היום (שבת) כי הממשלה הנוכחית תמשיך את עובדתה עד שתורכב ממשלה חדשה בהתאם לדרישות העם. המפקד שיגר בנאומו אות מרגיע לישראל והבטיח כי המטה של כוחות הצבא מתחייב לעמוד ולהמשיך לכבד את כל ההסכמים האזוריים והבינלאומיים להם מחוייבת מצרים. ביניהם, כידוע נמנה הסכם השלום עם ישראל.

בתגובה לדברים, בכיר מתנועת האחים המוסלמים מוחמד אבו אלפתוח אמר בראיון לרשת
אל ג'זירה: "נכבד את ההסכמים הבינלאומיים, איננו מעוניינים ביצירת כאוס. אבל בכל זאת יש מקום לשינוי ועדכון בחלק מההסכמים לפי החוק הבינלאומי". אחר כך, הוא התייחס בציניות לנאום המפקד ורמז בדבריו לישראל באומרו: "מה הם חוששים לבטחון המדינה שברשותה 200 טילים גרעניים".

מוקדם יותר, דיווחה רשת "אל ערבייה" שהצבא המצרי החל להסיר את המחסומים בכיכר א-תחריר. ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית האדמירל מייק מאלן יגיע מחר לביקור באזור המזרח התיכון בעקבות ההתפתחויות במצרים, במהלכו ייפגש עם המלך עבדאללה ברבת-עמון ועם רמטכ"ל צבא ירדן.

ביום שני ייפגש מאלן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא שמעון פרס. בנוסף יקיים פגישה עם הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי ועם מחליפו אלוף בני גנץ. כשעתיים לאחר הודעת מובארק נשא דובר הצבא נאום לאומה ואמר: "אנחנו מצדיעים לחללים ומודים למובארק כי החליט לפעול למען האינטרס הלאומי".

מיליונים יצאו לרחובות ברחבי המדינה לחגוג את התפטרות הנשיא בהפגנות שמחה וירי זיקוקי די-נור בשמי הבירה קהיר. תנועת האחים המוסלמים בתגובה להודעת סולימאן על התפטרות הנשיא: "אנחנו משבחים את המהלך. תודה לצבא על שעמד בהחלטתו".

תגובות בינלאומיות

השלטון בסין קורא לשמור על יציבות במצרים. בתגובה ראשונה של הממשל להתפטרות הנשיא מובארק, פורסמה בעיתון רשמי במדינה קריאה למדינות העולם לא להתערב בנעשה במצרים.

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון: זו הודעה חשובה לעם המצרי ולדמוקרטיה באזור.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה למצרים לכבד את הסכם השלום עם ישראל, גם תחת שלטון חדש. גורם מדיני ישראלי: אנו מקווים שהעברת השלטון תתבצע כסדרה. חשוב לשתי המדינות לשמור על השלום.