ת"א פתחה שבוע בעליות; טאואר זינקה 8% לפני הדוחות

בריטיש ישראל זינקה ב-7.5% לאחר שנסללה הדרך להשלמת העסקה עם מליסרון ■ אמש פורסם ב"גלובס" שאפריקה מגורים עשויה לחלק דיבידנד גדול ■ רציו איבדה 2.3%

רוחות הרפורמה במצרים וההודעות על הורדת מחירי הדלק היטיבו היום עם מרבית המדדים בבורסת תל אביב, שהגיבו היום (א') לראשונה לנפילת משטר מובארק וההתפתחויות האחרונות במדינה. זאת, לאחר שבוול סטריט קיבלו המשקיעים את השלמת ההפיכה בסבר פנים יפות ומדדי המניות סגרו את סוף השבוע בעליות שערים. עם זאת, במהלך יום המסחר הורגשה התמתנות משמעותית במגמת העליות, לדוגמא מדד מניות הנדל"ן שעלה בתחילת היום ביותר מ-2% טיפס בסוף המסחר ב-1% ומדד המעו"ף שעלה ביותר מ-1% בתחילת היום סיים בעלייה של כ-0.4%.

השוק המקומי שב למגמת עליות גם לאחר שנרגעה מעט האווירה שהתלהטה ברחוב הישראלי (או יותר נכון, בטוקבקים ובפייסבוק) בתקופה האחרונה, בעקבות שורה של העלאות מסים, ואשר הביאה את ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה במשק. זאת לאחר שביום ה' האחרון הכריזו ראש הממשלה, נתניהו ושר האוצר, שטייניץ על שוקה של הקלות. היום חתם השר על צו להורדת מס הבלו על הדלק ב-20 אגורות לליטר כך שבתוספת מע"מ תעמוד ההוזלה על 23 אגורות ומהלילה יעמוד מחירו של ליטר בנזין על על 7.03 שקלים. כמו כן דווח כי גם מחירי החשמל צפויים לרדת בימים הקרובים.

סגן נשיא מצרים הודיע ביום ו' בערב על התפטרותו של חוסני מובארק והעברת הסמכויות לצבא. בהמשך צפויה מפקדת הצבא למנות ממשלה חדשה, שתורכב מחברים שמקובלים גם על האופוזיציה, זאת במטרה להביא ליציבות שלטונית. "הסיכון להסלמה באלימות והאנרכיה במצרים, נמנע", אמר מנהל בכיר Alpine ב- Dynamic Dividend Fund. עוד הוסיף כי האי ודאות עדיין קיימת, אך ההתפחות האחרונה עם התפטרותו של מובארק היא הטובה ביותר.

כאמור, וול סטריט ננעלה בשישי בעליות ביום שנפתח במגמה שלילית וקיבל תפנית חיובית אחרי ההודעה הדרמטית של מובארק על התפטרותו. בתחילת יום המסחר אפקט מצרים חזר היום לקדמת הבמה, החששות איימו לסמן חושך בוול סטריט ובשווקים הגלובליים, אך הדיווחים על התפטרותו של מוברק כנשיא מצרים, הפכו לחלוטין את התמונה ואופטימיות שטפה את המשקיעים.

הבנקים מצפים למימוש רווחים בבורסה

כלכלני מחלקות המחקר בבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, צופים מימושי רווחים בבורסה בטווח הקצר ואולי אף עד סוף החודש. "המחירים הגבוהים בהן נסחרות כיום מניות רבות עלולים להביא למימושי רווחים בטווח הקצר", כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. האנליסטים עדיין מעריכים כי בסיכום שנת 2011 תציג הבורסה תשואה חיובית, בעיקר בשל העליות בשוקי חו"ל והיעדר אלטרנטיבות השקעה בהינתן הריבית הנמוכה במשק, אולם העליות בבורסה יהיו מתונות יותר בהשוואה לשנתיים החולפות.

גם עמיתיהם בבנק הפועלים חושבים כך, ואולם, בבנה"פ מעריכים גם כי בטווח הבינוני-ארוך תחזור הבורסה לעלות בשל מספר סיבות, ובכללן איתנות הכלכלה הישראלית בהשוואה למדינות אחרות במערב, הריבית הנמוכה במשק ורכישות מניות על ידי משקיעים זרים.

לפי נתונים שפרסם השבוע בנק ישראל, בחודש דצמבר חזרו הזרים לרכוש מניות בבורסה בת"א, בהיקף של 188 מיליון דולר, וזאת לאחר מכירות מאסיביות של 1.9 מיליארד דולר בחודשים פברואר-מאי בשל שדרוג המשק הישראלי במדדי ה-MSCI לסטטוס "משק מפותח". לפיכך, בשנת 2010 כולה נרשם תזרים שלילי בסך של 814 מיליון דולר בהשקעות הזרים במניות בת"א. ואולם, בבנק הפועלים מעריכים כי הזרים יגלו את ישראל מחדש ויגבירו את קצב רכישת המניות כאן.

מניות במוקד

מניית טאואר שצפויה לפרסם מחר את דוחותיה, בלטה לחיוב לאחר שבאתר של פירמת מחקר ההשקעות זאקס נכתב כי הם צופים כי מניית טאואר תזנק ב-183% עד אוגוסט ל-4 דולר לעומת סגירה ברמה של 1.41 דולר ביום ו'. ההמלצה נותרה "תשואת יתר". טאואר צפויה לדווח על רווח רבעוני של 14 סנט למניה על בסיס non-GAAP ורווח שנתי של 58 סנט למניה. בשורה העליונה צפויה טאואר לדווח על מכירות רבעוניות של 134.97 מיליון דולר ושנתיות של 509.4 מיליון דולר.

מניית אפריקה מגורים ריכזה עניין בעקבות הדיווח לפיו החברה תשלם תחלק דיבידנד בהיקף של עד 100 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע שפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, שהעניקה לדניה סיבוס , חברה בת של אפריקה ישראל , הערכת שווי של 890 מיליון שקל לאפריקה מגורים, ממליצה שלאחר ההשתלטות תחלק האחרונה דיבידנד בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

ואפרופו אפריקה ישראל, היום דיווחה חברת רילון כי מימשה בימים האחרונים ברווח של כ-2.7% את כל החזקותיה באפריקה ישראל בתמורה לכ-13 מיליון שקל. נציין כי היום נרשמה תנודתיות גבוהה במניית אפריקה, אשר החלה את יום המסחר בעליות של קרוב ל-5% וסיימה אותו בירידות.

ענקית הדשנים כיל התחזקה לאחר שהודיעה לבורסה על הסכמים שחתמה בסוף השבוע שעבר עם לקוחות בסין לממכרת 500 אלף טון אשלג במחצית הראשונה של 2011. המחיר בו מבוצעות העסקאות הוא ככל הנראה כ-400 דולר לטון, מחיר הגבוה ב-50 דולר מסכום הביצוע הממוצע לעסקאות ב-2010, כך לפי הודעת החברה.

מניית טבע המשיכה במסעה מטה, לאחר שפרסמה בשבוע שעבר דו"חות כספיים ל-2010 ותחזיות לשנת 2011 אשר היו נמוכות מתחזיות האנליסטים בשוק. המניה ירדה בכ-6% ביום הדו"חות, אולם החברה חזרה על היעדים שלנה לשנת 2015: הכנסות של 31 מיליארד דולר ורווח נקי של 7 מיליארד דולר.

מניות הנפט והגז ריכזו אף הן עניין כהגיבו להתפתחויות האחרונות במצרים. נזכיר כי בית ההשקעות כלל פיננסים העריכו בימים הראשונים של המהמפכה כי שותפויות תגלית "תמר" עשויות להרוויח מהמהומות במצרים - ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ונובל אנרג'י. יחידות ההשתתפות של רציו ריכזו את המחזור הגדול בשוק ורשמו ירידות לאחר ביטול החלטת הבוררות בעניין המחלוקת בין החברות רציו לגלובוס.

אל על הודיעה הבוקר כי תשלם 65 מיליון שקל למס הכנסה בעקבות מחלוקת מ-98' בגין שוויים של כרטיסי טיסה על בסיס מקום פנוי ועל בסיס מקום מובטח אשר ניתנו לעובדים בהנחה.

קבוצת חבס הודיעה היום על מכירת זכויות בשני מרכזי קניות בשוויץ . בעקבות העסקה צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים במהלך שנת 2011, רווח בסך של כ-7 מיליון שקל. עסקת המכירה תניב תזרים עודף של כ-25 מליון שקל.

עסקת מליסרון -בריטיש ישראל יוצאת לדרך לאחר שבעל השליטה בבריטיש ישראל, לואי נואי, התחייב אישית לתת בטוחות מתאימות למליסרון. הבטוחות נדרשו על ידי מליסרון לאור ההגבלות שהטילה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לעסקת המיזוג.

גם השוק הראשוני ריכז עניין והיום הודיע בנק מזרחי טפחות כי בעקבות ביקושים גדולים בהנפקת האג"ח, הבנק יגדיל את סכום הגיוס ליותר מחצי מיליארד שקל. במסגרת ההנפקה, שהשלב המוסדי שלה התקיים ביום חמישי האחרון, הציע הבנק אג"ח בשתי סדרות בהיקף כספי כולל של 300 מיליון שקל, אך לאור ביקושים של פי 4.3 הוחלט להגדיל את היקיף ההנפקה, אשר השלב הציבורי שלה יתקיים מחר.

חברת מרחב , החברה המובילה בישראל למוצרי קרמיקה וחרסינה המחזיקה במותגים ליפסקי, חמת וחרסה, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים ודיווחה כי רשמה ב-2010 גידול במכירות של כ- 9% למחזור מכירות של כ-268 מיליון שקל וגידול ברווח הנקי של כ-12% לכ-34 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]