המהפיכה והכיס: מי שהימר על נפילת מובארק הרוויח בגדול

קרן הסל העיקרית על מצרים המריאה 8% עם היוודע דבר פרישתו של מובארק ■ "במצב של חוסר וודאות - מדובר בהשקעה שהיא הימור על עתידה של המדינה"

בזמן שבורסת מצרים סגורה כבר שבועות ארוכים בשל המהומות, בוול סטריט מתקיים המסחר בקרן הסל העיקרית על השוק המצרי, קרן EGPT, כרגיל.

עם היוודע דבר פרישתו של הנשיא המצרי, זינק מחיר הקרן בכ-8% - זינוק שהתמתן לקראת סיום יום המסחר, כאשר זו חתמה בזינוק של 4.5%.

מאז נסגרה הבורסה במצרים בשל המהומות, טרם פתיחת יום המסחר בוול סטריט ב-27.1 ועד נעילת המסחר ביום ו' האחרון לאחר התפטרות מובארק, זינקה התעודה ב-18.8% והיא נסחרת כיום בשער של קרוב ל-19 דולר.

בהרכב ה-ETF על מצרים בולט המגזר הפיננסי (כ-46% מהיקף נכסי הקרן). שלושת המגזרים האחרים שתופסים נתח גבוה, הנם שירותי תקשורת (כ-17%), סחורות (כ-15%) ותעשיה (כ-13%), ודווקא ענף האנרגיה כמעט שאינו מוצג במבנה הקרן.

"מדובר במסחר שמשקף תחזית די אופטימית לכלכלת מצרים - כאשר המשקיעים מקווים שגל הליברליזם והשינויים יאפשרו כניסה של הון חדש ונוסף למדינה, של צמיחה בשוק העבודה, של עלייה בצריכה שתנבע מתחרות בשוק וכניסת שחקנים חדשים ביתר קלות - הרבה מאוד דברים שנובעים מהערכים הבסיסיים שהניעו את המהפיכה הזו", הסבירו אנליסטים בסוף השבוע.

עם זאת, כל האנליסטים שנשאלו על ידי סוכנויות הידיעות בנושא סירבו להתנבא באשר לביצועי התעודה בהמשך. "במצב כזה של חוסר וודאות - מדובר בהשקעה שהיא הימור על עתידה של המדינה והימור בכלל. אי אפשר לדעת מה יהיה המשטר במדינה ולכן יש אי ודאות גדול באשר לפורטפוליו של התעודה הזו. מה שכן ניתן לומר הוא שהמשקיעים מביעים אמון בצבא שנוטל את מקומו של מובארק".