אפל עובדת על מכשיר iPhone חדש - קטן יותר וזול יותר

כך מסר גורם מקורב לעניין ■ אפל צפויה להשיק את המכשיר החדש באמצע השנה במחיר של כ-200 דולר ■ גרסת האייפון החדשה נועדה להתחרות במכשיר האנדרואיד של גוגל

אפל עובדת על גרסה חדשה של iPhone, כך מדווחים גורמים המקורבים לעניין. הגרסה החדשה של אייפון צפויה להיות קטנה יותר וזולה יותר בהשוואה לאייפון המוכר, אמר מקורב לעניין שסירב להיחשף כיון שהסוגייה טרם נחשפה. האייפון החדש של אפל נועד להתחרות במכשיר האנדרואיד של גוגל .

מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, שעדיין מעורב בהחלטות החשובות של החברה למרות היותו בחופשת מחלה מבלתי מוגבלת בזמן, עשוי להוריד מחירים כדי לשמור על האייפון כמכשיר המבוקש ביותר ולא לאבד ביקוש על רקע השקת המכשיר של גוגל.

מחיר הגרסה החדשה של האייפון יהיה זול יותר בהשוואה לאייפון 4 בעיקר בשל העובדה כי המכשיר החדש לא יחדש הרבה בגזרת המעבד וחלקים אחרים שדומים למודל האייפון המוכר.

אפל צפויה להשיק את המכשיר החדש באמצע השנה אך ההשקה עשויה להידחות מעט, ציין המקורב לעניין שהדגיש כי רק מעט מאוד עובדים בחברה יודעים את הפרטים על הפרויקט המדובר. מחיר האייפון החדש צפוי לעמוד על 200 דולר מבלי לחייב את המשתמשים לחתום על חוזה שירות לשנתיים. אייפון 4 שנמכר בארה"ב ע"י AT&T ו-Verizon עולה כ-200-300 דולר, לאחר סבסוד ע"י חתימת על חוזה.

אפל עשויה להתייצב בפני אתגר גם על רקע הסכם שיתוף פעולה בין נוקיה למיקרוסופט. המכשיר החדש של איפון אמור גם לאתגר את נוקיה שפופולארית בעיקר באירופה ובשווקים המתפתחים.

"אפל מכוונת ל-100% נתח שוק בסקטור ה-mobile- phone הגלובלי, במקום לכוון לנתח שוק של 25%", אמר אנליסט ב-Needham & Co בניו-יורק.