גליקמן-נטלר-סמסונוב פורש ממכרז הפרסום של דפי זהב

במקביל, בהנהלת דפי זהב הוחלט על שינויים מסוימים בתהליך המכרז ■ בין השינויים תהיה הקלה באופן הפרזנטציות שמשרדי הפרסום יידרשו להציג

משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב פורש מהמכרז על תקציב הפרסום של דפי זהב - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בהנהלת דפי זהב הוחלט על שינויים מסוימים בתהליך המכרז.

בין השינויים תהיה "הקלה" באופן הפרזנטציות שמשרדי הפרסום יידרשו להציג. אם בתחילה הם נדרשו להצגת תוכנית אסטרטגית כוללת, לרבות בניית היררכיית מותגים וכן הצגת פתרון קריאטיבי כולל, עתה הוחלט כי על התקציב יתמודדו רק 5 משרדים, שיציגו בשלב הראשון רק כיווני רעיונות, ואילו בהמשך ייבחרו שני משרדים שיעלו לשלב הגמר, והם אלה שיידרשו להציג מצגות קריאטיב ואסטרטגיה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה הוחלט בדפי זהב על יציאה למכרז ופרידה ממשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בתקציב כ-20 שנה.

החברה פנתה למספר משרדים בהזמנה להשתתף במכרז, ביניהם מקאן-אריקסון, גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, יהושע TBWA ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי. פנייה נעשתה גם לשלמור-אבנון-עמיחי, שהודיעו מיד כי אין בכוונתם להתחרות במכרז שיפורסם.

הרקע להחלטה הוא היערכות מחודשת בדפי זהב, מתוך מטרה למקסם את כל החטיבות והאתרים שלה יחד. בחברה חשים כי לא הצליחו להשליך את המותגיות החזקה של דפי זהב לכל הפעילויות הנוספות שלה, ורוצים לראות כיצד לשלב הכול יחד.

המכרז רק יצא לדרך, וכבר הוא מצליח לעורר ביקורת בענף הפרסום, הן בגלל העבודה המורכבת שנדרשים המשרדים לעשות כחלק מההתמודדות, עבודה שעולה בקנה אחד עם פעילות של משרד מחקר, אך גם בגלל תנאי כספי שכרוך במכרז: דפי זהב דורשת מהמשרד שיזכה להתחייב על רכישת מדיה מדפי זהב בהיקף של כמיליון שקל.

דובר דפי זהב מסר כי מדובר בתנאי סביר לאור העובדה שאתרי קבוצת דפי זהב, לרבות זאפ, rest ואתר דפי זהב עצמו, מגיעים לחשיפה חודשית של 75% מגולשי האינטרנט בישראל, והיא הקבוצה הישראלית השלישית בגודלה בתנועת הגולשים במדינה.