שאמה משתלח בחברות הדלק: "אתם גונבים מהציבור!"

(עדכון) - דיון סוער בוועדת הכלכלה על מחירי הדלק ■ היו"ר ח"כ כרמל שאמה תקף בחריפות את נציגי חברות הדלק בדיון: "לא תוכלו יותר לרמות את הציבור; זה ייגמר בחקיקה"

הפעולות עליהן הכריזו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר יובל שטייניץ, לא מספקות את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ואת ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה. ועדת הכספים דנה היום (ב') בגל ההתייקרויות במשק ובהתמודדות הממשלה עם עליית המחירים ודיון מקביל בנושא מתקיים גם בוועדת הכלכלה. אתר "גלובס" העביר את הדיון בוועדת הכלכלה בשידור חי.

שאמה ציין בפתיחת הדיון על מחירי הדלק כי יש לבדוק כיצד ייתכן שמחיר הסולר בישראל עולה למרות שמחירי הסולר בעולם יורדים, וכמו כן לבדוק את "המחירונים הכפולים", לדבריו, של חברות הדלק. "יש כאן בעיה של עושק הצרכנים, של תמחור פיקטיבי", אמר שאמה.

אחד ממשתתפי הדיון הגיב בזעם כבר בפתיחת הדיון ותקף את שאמה; כאשר שאמה ביקש להוציא אותו מהדיון, תגובתו הייתה: "אני אצא לבד, זה דיון לא מעניין ולא רלוונטי; תמשיכו להישאר פה, פראיירים. הכל שטויות".

בהמשך תקף שאמה בחריפות את נציגי חברות הדלק שנכחו בדיון והאשים אותם בהטיות מחירים: "לא תוכלו יותר לרמות את הציבור; אתם גונבים מהציבור! אם זה לא ייגמר בחקירה של הרשות להגבלים עסקיים - זה ייגמר בחקיקה!".

נציגי חברות הדלק זעמו וקראו לשאמה לחזור בו מדבריו, אך הוא המשיך: "כל חברת דלק שמחתימה על חוזה התקשרות שקשור למחיר מחירון פיקטיבי של 14 שקלים - מהחודש השני מתחילה לגנוב אותו. אנשים פשוט לא מודעים למה שהם משלמים. אתם מנצלים את כוח שיש לכם שליטה על תשתיות כי הרי אין 2,000 תחנות דלק ואי אפשר לייצר עוד תחנות דלק. אם היו 2,000 תחנות דלק לא הייתם מרשים לעצמכם לחגוג כך. אתם רמאים!".