ששינסקי בבתי-הספר: התלמידים יעברו שיעור בתגליות הגז

כך מדווח העיתון "מעריב" ■ בכירה במשרד החינוך: "אנחנו מעלים את הנושא של ועדת ששינסקי אך לא קובעים עמדה. המטרה היא רק להציף את הדברים"

מי צריך ליהנות יותר מתגליות הגז - אזרחי המדינה או היזמים? שאלה זו כיכבה בכותרות ועוררה דיון ציבורי סוער בחודשים האחרונים, וכעת היא מגיעה גם לבתי-הספר. העיתון "מעריב" מדווח כי היום (ב') יתקיים שיעור בסנכון ארצי על תגליות הגז, שיועבר לתלמידי כיתות ז' עד י"ב במסגרת שיעור גיאוגרפיה.

בין היתר, השיעור יעסוק במתן הסבר על תגליות הגז שנמצאו מול חופי ישראל, השיטות לגילוי הגז והפקתו וכמובן - מי ירוויח מזה. כזכור, ממשלת ישראל אישרה בשבועות האחרונים את מסקנות ועדת ששינסקי, שקראו להגדלת חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז ל-52%-62%, לעומת כשליש היום.

"שמענו ממורים בכל הארץ כי תלמידים התעניינו מאוד בנושא תגליות הגז והמשמעויות על ישראל ועל המזרח התיכון", אמרה ל"מעריב" דליה פניג, המפקחת המרכזית של לימודי גיאוגרפיה במשרד החינוך. "אנחנו מנסים לתת מענה לדברים שקורים בארץ ובעולם; המטרה שלנו היא שהתלמידים יהיו מעורבים. בסופו של דבר הם אזרחים ועליהם להיות מעורבים".

באשר למאבק על התמלוגים אמרה פניג: "אנחנו מעלים את הנושא של ועדת ששינסקי אך לא קובעים עמדה. המטרה היא רק להציף את הדברים".